اظهار در گمرک فرودگاه امام (ره ) هم الکترونیکی شد/ صاحبان کالا نیازی به حضور در گمرک ندارند

اظهار در گمرک فرودگاه امام(ره) که بزرگترین مرز هوایی کشور محسوب می شود ،الکترونیکی شد و از این پس صاحبان کالا می توانند کالاهای وارداتی خود را از دفتر محل کار خود به این گمرک اظهار نمایند.

این سامانه که توسط متخصصین بومی کشور طراحی و پیاده سازی شده است، با اتصال به سایر سامانه های الکترونیک اجرا شده در گمرک و تا حدی سایر سازمان های مرتبط، سبب یکپارچگی و افزایش اطمینان اطلاعات گمرکی خواهد شد .

هدف از اجرای این سامانه تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص کالا با انتقال فعالیت های اداری به دفاتر محل کار مراجعین گمرک می باشد. پس از این هر صاحب کالا برای اظهار کالای خود در اداره کل گمرک فرودگاه امام(ره) دیگر نیازی به حضور در گمرک نخواهد داشت. صاحبان کالا و حق العملکاران در این گمرک از این پس می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://epl.irica.ir و پس از ورود اطلاعات، اقدام به چاپ برگه اظهارنامه خود نماید.

این در حالی است که پیش از این هر فرد برای اظهار کالای خود حتما به گمرک اجرایی مراجعه می کرد. این امر می تواند در کاهش حضور ارباب رجوع در گمرک نقش بسزایی داشته باشد.

از دیگر مزایای این سامانه تقاطع گیری اطلاعات هویت فردی، بازرگانی، سازمانی، وکالت ها و بدهی ماده 7 به صورت سیستمی می باشد که پیش از این توسط دایره احراز گمرک انجام می پذیرفت. حذف دایره احراز گمرک علاوه بر تسریع در عملیات صدور پروانه در سرویس واردات می تواند مدیران گمرک را به جهت مدیریت بهتر نیروی انسانی و استفاده از آن ها در جایگاه های مورد نیازی که سبب کاهش تردد ارباب رجوع در گمرک می گردد، یاری نماید. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =