ایسنا نوشت:

مدیرکل آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معتقد است: بسیاری از استانداردهای حوزه معدن در ایران منقضی شده‌اند.

سعید زمانی در نشستی با مدیران شرکت ذغال سنگ البرز شرقی در شهرستان شاهرود که با هدف برنامه ریزی آموزشی جهت توانمند سازی نیروی کار معدن ذغال سنگ البرز شرقی با مدیرعامل البرز شرقی شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی حوزه معدن استان سمنان به عنوان قطب مهارتی بخش معدن کشور از ضروریات است.

زمانی با اشاره به اینکه رسیدن به بهره وری و پویایی در واحدهای صنفی و صنعتی برای رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی بدون ارایه آموزش های مهارتی مورد نیاز محقق نمی شود، گفت: زمانی بهترین رشد و بهره وری را در این بخش خواهیم داشت که آموزشهای مبتنی بر استاندارد را در سرلوحه کارمان قرار دهیم.

مدیرکل آموزش صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: باید با یک عزم جمعی کلیه استانداردهای این بخش توسط کارشناسان و مهندسان معادن بازنگری و تدوین گردد.

سعید زمانی با اشاره به ماده 190 قانون کار که صنایع و معادن را مکلف به همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای می کند، خواستار تدوین استانداردهایی بر اساس الگوهای بین المللی شد.

همچنین ابراهیم محمودی - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان - در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام یافته در حوزه صنعت و معدن، بر اهمیت توانمند سازی نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در این بخش تاکید کرد.

محمودی افزود: استان سمنان به عنوان قطب مهارتی در بخش معدن کشور در نظر گرفته شده است و لذا باید همه ارگانها، نهادها و بنگاههای اقتصادی فعال در بخش معدن این رسالت بزرگ را بر دوش گرفته و با یکدیگر تعامل و همکاری کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان همچنین با اشاره به تاکیدات وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اشتغالزایی در معدن طزره، خواستار تعامل و همکاری دوجانبه شرکت ذغال سنگ البرز شرقی با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان شد.

حسین ربیع نژاد - مدیرعامل شرکت ذغالسنگ البرز شرقی - نیز در ادامه این نشست، بزرگترین سرمایه شرکت را نیروهای انسانی دانست و بر حفظ این نیروها از طریق آموزش و توانمند سازی تاکید کرد.

وی اهمیت ترویج و ارائه آموزشهای عمومی از جمله حفاظت و ایمنی را در کنار آموزشهای تخصصی یادآور شد و با تاکید بر پتانسیل های شرکت ذغالسنگ البرز شرقی، آمادگی این شرکت را جهت تعامل و همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در زمینه توانمند سازی نیروی کار معادن اعلام کرد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =