۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸
همه چیز درباره چشم‌های قرمز رنگ در بهار

ایسنا نوشت:

یک چشم‌پزشک ورم ملتهمه چشمی را یکی از حساسیت‌های چشمی شایع در فصل ‌بهار عنوان کرد.

دکتر جلیل امیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با شروع فصل‌ بهار و آغاز گرده‌افشانی گل‌ها، این گرده‌ها در برخی ‌افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب ورم‌ ملتهمه در چشم افراد می‌شود.

امیدیان افزود: این حساسیت بویژه در کودکان و نوجوانان در فصل‌ بهار قابل مشاهده است که سوزش و قرمزی چشم آنها را به دنبال دارد.

این متخصص‌ چشم اظهار کرد: در برخی موارد شدید حساسیت امکان بروز عوارضی از جمله زخم بر روی قرنیه چشم نیز وجود دارد.

امیدیان از همه افراد خواست تا در صورت بروز این نوع ‌حساسیت سریع‌تر به چشم‌ پزشک مراجعه کرده و از مالش و خاراندن چشم خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مالش‌ چشم حساسیت چشم و عوارض آن را شدیدتر می‌کند و افراد در مواقعی که دچار سوزش‌ چشم می‌شوند، بهتر است چشمان خود را با آب سرد شست‌وشو داده یا از کمپرس آب‌ سرد استفاده کنند.

امیدیان اظهار کرد: همچنین با مراجعه به چشم‌ پزشکی با تجویز برخی قطره‌ها می‌توان تا حد زیادی قرمزی و خارش‌ چشم را کم کرد.

این عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این نوع حساسیت به طور معمول با افزایش سن‌ افراد از بین رفته و با سپری ‌شدن دوران کودکی و نوجوانی در افراد فروکش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی ‌افراد این نوع‌ حساسیت ممکن است به شکل مزمن درآمده و علاوه بر بهار در سایر فصول نیز ایجاد شود.

امیدیان بهترین راه پیشگیری از ایجاد این نوع حساسیت و نیز کاهش عوارض آن را دوری افراد از محیط پرگرد و غبار و نیز اجتناب از قرارگیری در معرض نور آفتاب عنوان کرد و افزود: افراد باید در محیط بیرون و زمان تابش خورشید حتما از عینک ‌آفتابی استفاده کرده و از مالش چشم بویژه با دست‌های آلوده خودداری کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =