فارس نوشت:

فرماندار بناب از بازگشت بی‌سوادی به این شهر انتقاد کرد و گفت: قرار گرفتن آذربایجان‌شرقی در رتبه بیست و یکم از لحاظ باسوادی جایگاه مناسبی برای استان نیست.

ولی‌الله فرج اللهی ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بناب گفت: جای تأسف است در برخی شهرها شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده‌ایم، با وجود این در همان شهرها امروز شاهد خیل بی‌سوادان هستیم!

او مهاجرت را یکی از دلایل افزایش نرخ بی‌سوادی در بناب اعلام کرد و گفت: باید کمک کنیم تا بحث بی‌سوادی را در شهرستان به حداقل برسانیم.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی بناب در عین حال گفت: با این شرایط ریشه کنی بی سوادی در منطقه از توان و عهده آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی خارج است.

فرج‌اللهی با تأکید بر اینکه تجربه تلخ گذشته در خصوص نحوه جذب سوادآموزان نباید تکرار شود؛ گفت: باید از طریق کارهای فرهنگی برای حل این مشکل قدم برداشت.

به گفته او ، برای جذب افراد بی‌سواد باید از راه‌های تشویق وارد میدان شویم و این کار یک کار فرهنگی است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    سواد فقط خواندن و نوشتن نیست، بی سوادی واقعی را باید در بین به اصطلاح تحصیلکردگان مملکت ریشه کن کرد که مدرکهای بی حساب از دانشگاهها میگیرند و بعد هم در پستهای حساس مشغول به کار میشوند
  • مهران .تـ... A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    برخی جاها هم بی سوادان تحصیل کرده
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    باسلام خواهشمند است بررسي شود كساني را فقط اسمشان را ثبت نام ميكنند و بدون اينكه امتهان درس داده باشند به جايشان كسان با سواد اورده تا قبولي اموزشيار محترم بالا شده باشد تا از بابت قبولي هر سواد اموز مبلغ قابل توجهي را ار اموزش و پرورش دريافت ميكنند اگر صحت ندارد نمونه هاي را بازرسي كنند
  • رضا A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    پس سازمان نهضت سوادآموزی بااین بودجه چکارمیکنه،آقای قرائتی کمی هم ازبی سوادی صحبت کنن
  • کمال A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    شما به خواندن و نوشتن در این عصر ارتباطات میگید سواد