معاون اول رئیس جمهور در همایش هفته سلامت گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن ۹۰ درصد طرح سلامت، دیگر بحران دارو در کشور نداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری گفت: دولت تدبیر و امید مسئله سلامت را در اولویت کار خود قرار داد و با اجرای طرح نظام سلامت امروز ۸ میلیون نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است.

او ادامه داد: یک سال از اجرای طرح می گذرد گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که ۹۰ درصد اهداف طرح محقق شده است، البته گزارش هایی هم از وزارت اطلاعات، استانداری ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی داشته ایم که این طرح را تصدیق می کنند.
او گفت: در این طرح آمده است که بیمار نباید تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج از بیمارستان تامین کند و حضور پزشکان در مناطق محروم ضروری و ساماندهی بیمارستان ها هم باید انجام شود بنابراین هزینه درمان کاهس یافته است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن ۹۰ درصد طرح سلامت، گفت: دیگر بحران دارو در کشور نداریم.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در ارزیابی از این طرح، گفت: وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت اطلاعات و استانداری‌ها گزارش‌هایی از نحوه اجرای طرح تحول سلامت تهیه کرده‌اند و بر اساس این گزارش‌ها بیش از 90 درصد اهداف این طرح محقق شده است. یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح کاهش هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی بود که به این هدف دست یافتیم. اکنون این هزینه‌ها در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد رسیده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش خصوصی در سال‌های گذشته برای ورود به بخش درمان انگیزه پیدا کرده است. اکنون بخش خصوصی نباید احساس کند به دلیل اجرای طرح تحول سلامت آسیب می‌بیند. ما به بخش خصوصی اطمینان می‌دهیم که دولت از آنها حمایت می‌کند.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    3 0
    شما تاكنون نتوانسته ايد بحرانى را حل كنيد