فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، برای سفر خانم وزیر محیط زیست هواپیمای کاخ ریاست جمهوری را فرستاد.

چند روزی است که یک خبر جالب- که ابتدا در نسخۀ پولی روزنامه لیبراسیون منتشر شده بود- دربارۀ رفتار فرانسوا اولاند و تبعیضی که به تازگی میان وزیرانش قایل شده، می پیچد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی اروپا یک (Europe1) ، ماجرا از این قرار است که سگولن رویال در نیمه دسامبر 2014 در لحظه آخر تصمیم می گیرد که در نشست "آب و هوا" در شهر لیما، پایتخت پرو شرکت کند. همه چیز برای شرکت لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در این نشست مهیا شده بود. بلیط ها از هوایمایی ایرفرانس خریداری شد و فابیوس آماده پرواز بود.

پرواز مذکور برای جا دادن خانم سگولن رویال، که در لحظه آخر تصمیم به شرکت در این کنفرانس گرفته بود، جا نداشت. وزیر محیط زیست به اولاند تلفن می زند و می گوید پرواز جا ندارد. اولاند هم بلافاصله با اختصاص هواپیمای ریاست جمهوری به ایشان موافقت می کند.

روزنامه لیبراسیون در ادامه نقل می کند: قرار بر این می شود که فابیوس بلیط هایش را کنسل کند و همگی با هواپیمای الیزه به لیما بروند. تا اینجا همه چیز اوکی است. قسمت بد ماجرا از اینجا آغاز می شود: از آنجایی که احتمال طولانی شدن نشست و دیدارهای غیرمنتظره از پیش هم وجود داشت، هواپیمای ریاست جمهوری- که نمی توانست معطل بماند- با خانم رویال به فرانسه باز می گردد و فابیوس مجبور می شود با دو روز تأخیر با یک پرواز ارزان قیمت به کشورش باز گردد.
هر چند این مسئله در میان وزرای اولاند واکنش خاصی به همراه نداشت و هرچند اتفاق کوچکی است اما میان دو وزیر مهم فرانسه- با جایگاه و وزن مهم- رخ داده است؛ یکی وزیر امور خارجه فرانسه که نماینده کشورش است و دیگری وزیر محیط زیست که در گذشته قریب به سی سال زندگی مشترک با رییس جمهوری فرانسه داشته و حاصل این زندگی چهار فرزند است.

یک سیاستمدار فرانسوی در این باره می گوید: این اولین باری نیست که خانم رویال با این حرکاتش، انتقادات زیادی را بر می انگیزد و گاهی غیرقابل مدیریت می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =