ایسنا نوشت:

افزایش قیمت برخی کالاهای لبنی در حالی اتفاق افتاده که معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد، هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار ممنوع است و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید کرد که اگر افزایش قیمت لبنیات در چند روز اخیر بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار باشد غیرقانونی است.

مجتبی خسروتاج گفت: با توجه به بخشنامه ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس جمهوری، همه افزایش قیمت‌ها باید در ستاد تنظیم بازار تایید شود و اگر برای افزایش قیمت لبنیات از ستاد تنظیم بازار اجازه ای دریافت نشده تخلف است.

وی درباره اینکه در چند روز اخیر قیمت برخی لبنیات افزایش یافته است؟ گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قانونی است و در کالاها محاسبه می‌شود ولی اگر بیشتر از این میزان افزایشی داشته باشیم و این کار بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار باشد باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

خسروتاج با تاکید بر اینکه کلیه نهادها، وزارتخانه‌ها یا مراجع قیمت گذاری از افزایش قیمت‌ها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع هستند، بیان کرد: در صورت هر گونه افزایشی آن‌ها مکلفند مراتب را با دلایل توجیهی برای بررسی به کارگروه تخصصی تنظیم بازار اعلام کنند تا پس از هماهنگی‌های لازم و در صورت مقتضی اعمال شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره حذف یارانه نان و آزاد شدن قیمت‌ها نیز اظهار کرد: دولت هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    بازم گرونی نههههههههههههههههههه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    امروز صبح داشتم صبحونه میخوردم که نون تو گلوم خشک شد وقتی از مادرم شنیدم سنگگ رو دونه ای 1200 خریده ... باور کنید عذاب وجدان گرفتم که صبحونه میخورم به نظرم این مسولای ما تو این کشور زندگی نمیکنند و کنترل کشور رو به صورت ریموت انجام میدن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خوبه دیگه پول ارزش افزوده ای که از اول قرار بود 6 درصد بیشتر نباشه و شد 9 درصد رو هم از مردم بیگیرین.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    دیگه کاری کنید مردم همین یه ذره شیر و ماست هم نخورند....موقع عرضه به مشتریان محصولات ناخالص تحویل مردم می گردد.ولی موقع اعلام قیمت تمام شده بر مبنای شیر خالص و درجه 1 محاسبه و اعلام میگردد واقعا بررسی به این موضوع اینقدر کارپیچیده ای است؟؟؟ که سالی چند بار قیمت لبنیات افزایش می یابد...