ایسنا نوشت:

ائتلاف تحت رهبری عربستان در یکی از شدیدترین حملات خود علیه یمنی‌ها، در 24 ساعت گذشته بارها مواضع نیروهای مخالف منصور هادی به ویژه حوثی‌ها را هدف قرار داد؛ با این حال اخبار منتشر شده از ادامه پیشروی‌ انصارالله و همپیمانان آنها در مرکز یمن حکایت دارد.

به گزارش شبکه المیادین، نیروهای ارتش یمن که به جنبش انصارالله اعلام وفاداری کرده‌اند افراد مسلح وابسته به القاعده را در اطراف شهر مأرب محاصره کرده‌اند و به پیشروی‌های خود به سمت مرکز این شهر ادامه می‌دهد.

در همین حال، یک منبع امنیتی یمنی نیز تصریح کرد که منع آمد و شد در استان مأرب بنا به دلایل امنیتی اعمال شده است.

همزمان، نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن نیز که توسط پسر علی عبد الله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن هدایت می‌شوند، گردان‌ها و تجهیزات بیشتری را با هدف حمله به این منطقه فرستاده‌اند.

در جنوب یمن نیز گزارش می‌رسد که در حملات هوایی جنگند‌ه‌های ائتلاف سعودی به مناطق الوهط و الحوطه و صبر، حدود 49 تن از جمله 23 نظامی کشته شدند.

در همین حال، جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای چندمین بار کاخ ریاست جمهوری المعاشیق در عدن را هدف قرار دادند. خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن بیش از 90 تن در درگیری‌های یمن و حملات جنگنده‌های عربستانی ظرف 24 ساعت گذشته خبر داده است.

درگیری‌های شدید و جنگ خیابانی میان حوثی‌ها با نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در مناطق خور مکسر و المعلا و القلوعه و کریتر ادامه دارد.

درگیری‌ها در شهر الضالع نیز به کشته شدن 20 تن انجامید، در درگیری‌ها در دارسعد نیز یکی از رهبران جدایی طلب جنوب یمن کشته شد.

ناوهای جنگی ائتلاف عربی نیز پایگاه‌های ارتش یمن را که علیه منصور هادی می‌جنگند در منطقه‌ی المدینه الخضراء هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش عربستان مستقر در مرز‌های جنوبی این کشور، بار دیگر مواضع حوثی‌ها در استان صعده را زیر آتش سنگین خود گرفت که اخباری از کشته و زخمی‌شدن چندین نفر در این حملات منتشر شده است.

گزارش‌های خبری نیز حاکی از این است که تروریست‌های القاعده حدود 17 میلیارد دینار از دارایی‌های شعبه‌ی بانک مرکزی در استان حضرموت را به غارت برده‌اند. شهر مکلا، مرکز این استان چند هفته پیش به کنترل القاعده درآمد.

از سوی دیگر، مقامات عربستانی یکی از گذرگاه‌های مرزی میان این کشور با یمن را بستند. منابع محلی در مصاحبه با اسکای نیوز عنوان داشتند که مسئولان عربستانی گذرگاه الودیعه در منطقه نجران در جنوب غرب عربستان در مرز با یمن را بستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =