روحانی: شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست

رئیس جمهور گفت: شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست. او دردها و مرهم دردها و زخم ها را به خوبی می شناخت.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در مراسم گرامیداشت مقام معلم گفت: شهید علامه مطهری به حق یک فقیه، شجاع، آزاده، متفکر، آگاه به زمان و سرمایه بزرگ برای کشور ما بود و امروز نیز آثار او یک سرمایه بزرگ است.

او مسیر رسیدن کشور به توسعه پایدار و متوازن را سرمایه گذاری و تقویت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم فرهنگ ما رشد کند، بودجه فرهنگ باید در آموزش و پرورش هزینه شود. باید همه توان خود را برای توسعه کشور بکار بگیریم و این توسعه قطعا از آموزش و پرورش شروع می شود.

رییس جمهور که اظهاراتش با تشویق حاضران پشتیبانی می شد، با بیان اینکه دولت یازدهم باوجود تنگناها ، بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کرد، گفت:راه توسعه کشور از طریق معلمان فرهیخته و با انگیزه است که عاشق کشور و آینده کشور هستند.

 روحانی همچنین با پاسداشت یاد استاد شهید مطهری تصریح کرد: شهید علامه مطهری به حق یک فقیه، شجاع، آزاده، متفکر، آگاه به زمان  و سرمایه بزرگ برای کشور ما بود و امروز نیز آثار او یک سرمایه بزرگ است.

رییس جمهور با بیان اینکه شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست، اظهارداشت: امروز نیازمند تشریح ابعاد فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی هستیم وکتابها و آثار شهید مطهری به عنوان بزرگترین مرجع برای مراجعه به افکار و اندیشه او جهت فهم فرهنگ و راه صحیح انقلاب اسلامی است.

روحانی افزود: شهید مطهری دردها و مرهم دردها و زخم ها را به خوبی می شناخت و قائلان به "اسلام انقلابی" مطهری را به شهادت رساندند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت آموزش متنوع زبان های خارجی در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: آموزش زبان های خارجی باید متنوع و کیفی شود و هر زبانی که علم را در کشور عمیق تر منتقل می کند، باید بیاموزیم.

 روحانی در ادامه با تببین اهمیت تقویت امید در جامعه تصریح کرد:هیچ چیز برای آینده کشور ما بالاتر از امید نیست اگر در امید نسل جوان ما خللی ایجاد شد نمی توانیم به توسعه و پیشرفت برسیم و یکی از آثار مهم برجام توسعه امید در نسل جوان ما است.

ادامه دارد...

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    3 13
    یه سوال... چرا رئیس جمهور ما اینقدر هر روز میتینگ میگذاره و اینقدر حرف میزنه و شعار میده... واقعا رئیس جمهور اینقدر وقتش آزاده؟
  • یزدان RU ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    9 0
    حرف های رییس جمهور درباره اموزش زبان های خارجه خیلی به دلم نشست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    7 0
    مرحوم مطهري در صفحات 57 و 58 کتاب "پيرامون انقلاب اسلامي" همين مطالب را به تفصيل بيان کردند