ایسنا نوشت: مسئول نیروهای دشت نینوا وابسته به وزارت پیشمرگ‌ها از کنترل این نیروها بر منطقه تلسقف در شمال موصل خبر داد. این در حالی است که داعش روز گذشته این شهرک را به طور کامل به اشغال خود درآورده بود.

 

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز عراق، صفا الیاس ججو، مسئول نیروهای دشت نینوا وابسته به وزارت پیشمرگ‌ها با بیان اینکه نیروهای پیشمرگ توانستند کنترل کامل منطقه تلسقف در شمال موصل را در دست بگیرند، تصریح کرد که جنگنده‌های ائتلاف و نیروهای دشت نینوا و نیروهای داوطلب نیز به پشتیبانی از نیروهای پیشمرگ پرداختند.

وی گفت: ده‌ها تن از نیروهای داعش داخل این شهر کشته و زخمی شدند و داعش از بیش از 40 عامل انتحاری و 25 خودروی بمب گذاری شده در این عملیات استفاده کرد.

پیشتر یک منبع امنیتی گفته بود که پس از ورود افراد مسلح داعش به داخل شهر نیروهای پیشمرگ داعشی‌ها را در مناطقی از تلسقف محاصره کردند و بیش از 30 مسلح داعشی نیز کشته شدند.

منطقه تلسقف یکی از شهرهای مسیحی نشین و از توابع شهرستان تلکیف در دشت نینوا به شمار می‌آید. پیشتر نیروهای پیشمرگ از کنترل مجدد بر آن در اواخر سال 2014 خبر داده بودند.

از سوی دیگر سرلشکر ستاد اسماعیل محلاوی فرمانده عملیات الانبار عنوان داشت که عملیات آزادسازی مناطق و روستاها میان شهر عامریه و تقاطع سلام (هفت کیلومتری جنوب فلوجه) به کشته شدن 60 تروریست داعشی و منهدم شدن 10 خودروی وابسته به آنها انجامید و این حملات توسط نیروهای زمینی و جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا و نیروی هوایی و حملات توپخانه‌ای ارتش عراق صورت گرفت.

محلاوی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و عشایر شرکت کننده در این عملیات چهار کیلومتر از مسیر ارتباطی میان شهر عامریه و تقاطع سلام را آزاد کرده و این مناطق را کاملا تحت کنترل خود درآوردند، گفت که این نیروها به عملیات نظامی خود برای آزادسازی تمامی روستاها و مناطق جنوب فلوجه از سیطره داعش ادامه می‌دهند.

فرمانده عملیات الانبار امروز (چهارشنبه) از آغاز فاز دوم عملیات آزادسازی مناطق وروستاهای جنوب فلوجه خبر داد. در این مرحله نیروهای عشایر ، پلیس، ارتش و نیروهای واکنش سریع حضور دارند.

در همین حال حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق سه شنبه شب از فرماندهی عملیات مشترک در بغداد بازدید کرد و در نشست با فرماندهان امنیتی و نظامی به بررسی روند عملیات امنیتی و نظامی برای آزادسازی سایر مناطقی که داعش اشغال کرده است، پرداخت کرد.

العبادی در جریان این نشست به بررسی طرح آزادسازی فلوجه در الانبار و آمادگی‌ها برای آزادسازی موصل مرکز استان نینوا پرداخت و تاکید کرد که نبرد با داعش و آزادسازی مناطق از دست این گروه از مهمترین عوامل برقراری ثبات در عراق به شمار می‌آید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =