عضو شورای شهر تهران، پیشنهاد می کند در تعطیلات نوروز سری به کوهپایه های شمالی تهران بزنید. کوهپایه هایی که از زیبایی و لطافت هوا در این منطقه کم نظیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد مسجدجامعی، تهران شناس و تهران‌گرد پیشنهاد می کند در نوروز، سری هم به منطقه شمیرانات (منطقه یک) بزنید. به گفته او، مسیر گردشگری زیبایی از میدان شهرداری (قدس) تا امامزاده صالح(ع) قرار دارد که از بازار قدیمی و تکیه تجریش می گذرد.

مسجدجامعی درباره این مسیرپیاده روی بسیار زیبا می گوید: جستجو و تفرج و دیدار از میراث تاریخی و طبیعی تهران در منطقه یک (شمیرانات) بیش از یک روز وقت می خواهد. ولی می توانید از میدان قدس در ابتدای خیابان شریعتی به سمت غرب بروید و مسیر گردشگری زیبای امروز را به نظاره بپردازید.
او درباره دیدنی های بازارچه تجریش می گوید: در بازارچه قدیمی و سرپوشیده تجریش، در بیشتر فصول سال، میوه و سبزی جات تازه عرضه می شود. همچنین سبزی های معطر و وحشی کوهی را در آنجا عرضه می کنند. در بهار هم که انواع سبزیهای کوهی در آنجا یافت می شود. به خصوص در تکیه تجریش که میدان میوه و سبزیجات خوبی هم دارد، می توان انواع رستنی ها را دید و خرید.
مسجدجامعی درباره زیارت امامزاده صالح(ع) هم می گوید: این امامزاده صحیح النسب، گنبد و بارگاه بسیار باشکوهی دارد،

در حیاط این امامزاده، سه تن از شهدای هسته ای دفن هستند که زیارت مزار آنها پس از زیارت امامزاده صالح(ع) ثواب دارد. برای امامزاده صالح(ع) نمک نذر می کنند و بین زائران توزیع می کنند.
مسجدجامعی در ادامه می گوید در کوهپایه های تهران، در دو محله معروف درکه و دربند، رستورانهای زیادی وجود دارد که پذیرایی خوبی از مهمانانشان می کنند. در کوچه پس کوچه های دربند، کارگاه معروف مجسمه سازی خوبی وجود دارد و در درکه هم نمایشگاه سنگهای قیمتی دیدنی است.
این تهران شناس درباره موزه های شمیرانات می گوید: در محله تجریش، باغ موزه هنرهای ایرانی قرار دارد. همچنین موزه هنرهایی مانند موسیقی و سینما در این منطقه قرار دارد. همچنین خانه موزه دکتر حسابی کمی پایین تر از میدان تجریش است. این موزه ها امکانات جنبی و فضای خدمت رسانی مناسبی برای بازدید کننده ها دارد.
مسجدجامعی پیشنهاد می کند: مجموعه کاخ موزه سعدآباد که شامل حدود 20 موزه و کاخ دیدنی است را از دست ندهید. حتی پیشنهاد می کنم در فصل بهار این منطقه می تواند چند روز مقصد گردشگری تهرانی ها باشد.
این عضو شورای شهر تهران درباره سایر دیدنی های شمیرانات می گوید: محلات قدیمی و مهمی مانند نیاوران و جماران در این منطقه است. در محله جماران، معماری هنوز دست نخورده است . قنات های فراوان و درخت های شکوهمندی وجود دارد. پارک جمشیدیه و محله و موزه دارآباد نیز در جای خود بسیار دیدنی است.

47231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    2 0
    واقعا متاسفم که دیگر از این زیبا یها چیزی باقی نمانده در کوچه های باریک جواز ساختمانهای بلند مرتبه داده شده و ساختن هشتاد درصد سطح زمین که باعث قطع درختان شده یا درختان اگر قطع هم نشده به علت بلند مرتبه سازی های بدون برنامه بخاطر کمبود نور خشک شده اند . در منطقه داراباد هم مردم مرتب بوته ها ودرختان را برای آتش افروزی می کنند . امیدوارم این نظر را هم منتشر کنید