خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن هشدار نسبت به بیکاری تلمبار شده در کشور، گفت: امروزه حدود 50 درصد متقاضیان ورود به بازار کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که این بدان معنا است تناسبی میان نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی وجود ندارد.

عباس قائیدرحمت ضمن هشدار نسبت به افزایش بیکاری در کشور، گفت: امروزه بحث بیکاری و اشتغال در کشور به عنوان یک معضل جدی محسوب می‌شود که اگر چاره‌اندیشی برای آن نشود می‌تواند در آینده کشور را با چالش جدی مواجه کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ آمارها نشان می‌دهد که حدود 3.5 میلیون متقاضی اشتغال در جامعه وجود دارد و به زودی 4.5 میلیون دانشجو نیز بعد از پایان دوره تحصیلی خود وارد بازار کار می‌شوند که در این میان لازم است طی چهارسال آینده برای حدود 7 الی 8 میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه به دلیل نبود برنامه‌ جامع در دولت نمی‌توان به ایجاد فرصت‌های شغلی برای متقاضیان امیدوار، گفت:‌ متاسفانه دیر یا زود با واقعیتی به نام بیکاری تلمبار شده مواجه خواهیم شد چراکه معضل بیکاری از دولت گذشته هرسال سیر صعودی به خود گرفته تاجایی که اکنون شاهد متقاضیان زیادی برای ورود به بازار کار هستیم.

او یادآور شد:‌ امروزه افرادی که سطح تحصیلاتشان پایین است نیمی از آمار بیکاری را به خود اختصاص می‌دهد و حدود 50 درصد متقاضیان ورود به بازار کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این بدان معنا است که کشور سرمایه‌ها و نیروی انسانی برای ورود به بازار کار تربیت کرده است اما این تعداد متناسب با نیاز بازار کار نبوده است.

قائید رحمت با انتقاد از نبود تناسب میان نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی، تاکید کرد: به طور طبیعی باید به نیروی انسانی آموزش داده و آن را وارد بازار کار کرد تا بتوان از آن به عنوان سرمایه بهره برد ولی متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، ادامه داد:‌ با توجه به اینکه این مهم بحثی فرادستگاهی است لذا باید رئیس جمهور، وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و کار را ملزم کرده تا تصمیمی بر مبنای آموزش و اشتغال اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون‌شک اگر تصمیم قاطعی برای رفع بحران بیکاری اتخاذ نشود در آینده نه‌چندان دور معضل بیکاری دو چندان شده و کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند به گونه‌ای که طی سال‌های آتی تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار به 60 درصد افزایش می‌یابد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =