ایسنا نوشت: رییس سازمان امور دانشجویان از افزایش نقش دانشگاه‌ها در زمینه اختیارات کمیسیون موارد خاص خبر داد.

مجتبی صدیقی با اشاره به بازنگری آیین‌نامه کمیسیون موارد خاص گفت: از گذشته تفویض اختیارات به دانشگاه ها در حوزه کمیسیون موارد خاص داده شده است. با این تفویض اختیار، دانشگاه فقط در شرایطی که قادر به تصمیم‌گیری نیست، پرونده را به منطقه ارجاع می دهد و فقط موارد خاص و استثنایی به کمیسیون سازمان امور دانشجویان ارجاع داه می شود.

او گفت: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها و مناطق آموزشی در شرایطی که به کیفیت آموزشی لطمه نخورد و با هدف پاسخگویی سریع‌تر به مشکلات دانشجویان انجام می‌گیرد و امیدوارم در این شرایط تعداد پرونده هایی که به مرکز می رسد کم تر شود.در حال حاضر کمیسیون دانشگاه‌ها نسبت به گذشته اختیارات بیشتری دارند اما این امر امسال به صورت مدون و گسترده‌تر امسال صورت می گیرد.

معاون سازمان امور دانشجویان نیز در این مورد گفته بود: در آخرین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها، پیشنهاداتی توسط دانشگاه‌ها و مناطق درمورد اختیارات کمیسیون موارد خاص مطرح شد. این پیشنهادات در زمینه تفویض اختیارات بیشتر به کمیسیون‌های استانی و دانشگاهی بود.

ابوالحسن ریاضی درمورد فعالیت کمیسیون موارد خاص توضیح داد: فعالیت این کمیسیون در زمینه مسائلی است که برای دانشجویان خارج از اراده خود آن‌ها، در زمینه مسائل آموزشی ایجاد شود. برای مثال بیماری یا مشکلات خانوادگی باعث ایجاد مشکلات آموزشی برای دانشجویان شود،در این شرایط کمیسیون تصمیم می‌گیرد نگاه مساعدی به دانشجو داشته باشد و فرصت دیگری به فرد بدهد.

او تاکید کرد: البته دانشجو باید به کمیسیون مستنداتی ارائه کند و چنانچه کمیسیون پس از بررسی مستندات تشخیص دهد که مشکل پیش آمده خارج از اراده دانشجو است،به دانشجو فرصت دیگری می‌دهد. اختیاراتی از این قبیل و همچنین اختیارات دیگر کمیسیون جهت تفویض اختیار به دانشگاه‌ها در حال بازنگری است.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =