۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

«زندگی در تصویر» عنوان مستندی است که حول و حوش شخصیت، زندگی و نقش مرتضی ممیز در هنر گرافیک ساخته شده است و شبکه مستند شنبه ۱۸ مهر آن را نمایش می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این شبکه علاوه بر مستند «زندگی در تصویر» مستندهای دیگری با موضوعات مختلف را برای نمایش در روز شنبه ۱۸ مهر انتخاب کرده است:

مستند دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیاروایتی از زندگی آندریاس اسکوبار مدافع مقتول تیم ملی کلمبیا و پابلو اسکوبار صاحب یکی از بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر جهان در قرن بیستم است. در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسکوبار بر فوتبال این کشور.

آندریاس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در جام جهانی1994در بازی این تیم مقابل آمریکا مرتکب اشتباه شد و یک گل به خودی زد.

او زمانی که به کشورش برگشت، با 12 گلوله به قتل رسید، قاتل او که محافظ یکی از سران باندهای قاچاق مواد مخدر بود پس از شکلیک هر گلوله فریاد گل سر می‌داد.

قسمت هشتم مجموعه «ایرانگرد» ساعت 18 روی آنتن می رود. این مجموعه دیدنی با کارگردانی، تهیه کنندگی و روایت جواد قارایی تولید شده است. تصاویر چشم نواز از ایران، به ویژه مناطقی کمتر دیده شده به همراه توصیه هایی بسیار خوب برای طبیعت گردی از بخش های این برنامه است.

ساعت 19 قسمت 26 از مجموعه «جهانشهری ها» پخش می شود؛ مستندی که در خارج از کشور تولید شده و به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فراملیتی می پردازد که هویت های فرهنگی و ملی متکثر و گاه ترکیبی دارند و در نقاط مختلفی از جهان زندگی کرده اند، اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته و در جامعه پیرامون خود مسلمانان  فعالی هستند.

ساعت 19:30 قسمت نهم مجموعه «هویت» برای پخش در نظر گرفته شده که درباره مشهد قدیم است و با استفاده از مصاحبه و تصاویر آرشیوی ساخته شده است.

بخش های مختلف این مستند شامل خیابان، محلات، سلمانی، خانه ها، پدرپیشه، عطاری، درشکه چی، عکاسی فوری، عکاسی غیر فوری، بازار، سینما، رادیو، نمایش، حمام، قناعت، معماری حرم، معماران قدیم حرم، مادر، تغذیه و ... است.

بررسی ادراک کودکان از مفاهیم دینی در «خانه خورشید»

قسمت چهارم مستند «خانه خورشید» ساعت 20 پخش می شود و قسمت های دیگر روزهای زوج در همین ساعت روی آنتن می رود.

این مستند تولید مرکز سیما است و در آن به چگونگی «ادراک کودکان از مفاهیم دینی و رشد معنوی آنان توسط خانواده‌ها» پرداخته می‌شود.

معرفی جاذبه های طبیعی دیلمان

«دیلمان بهشت نیاکان» مستندی است که قسمت چهارم آن ساعت 20:30 و قسمت های بعدی آن روزهای زوج در همین ساعت پخش می شود.

منطقه دیلمان از نواحی منحصر به فرد طبیعی استان به شمار می آید. این مستند تلاش دارد تا جاذبه های طبیعی این منطقه را به تصویر بکشد.

زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در «زندگی در تصویر»

«زندگی در تصویر» مستندی است که در ساعت 21 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است.

این مستند گوشه‌هایی از زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در طول حیاتش را از زبان افراد آشنا و هم دوره با او به تصویر می‌کشد.

«زندگی در تصویر» ابعاد و زوایای مختلف زندگی این هنرمند را که یکی از شخصیت‌های جریان ساز گرافیک ایران بوده،‌ در گفتگو با افراد مختلفی که با ممیز به نوعی در ارتباط بوده‌اند از خانواده، نزدیکان و شاگردان تا پزشک معالج و اساتید هنر ایران همچون آیدین آغداشلو، نورالدین زرین کلک، ابراهیم حقیقی و بهروز غریب پور روایت می‌کند.

 

قسمت هفتم مجموعه «استارت» ساعت 22 روی آنتن می رود و قسمت دوم «صخره زرد» نیز در ساعت 23 آخرین مستندی است که روز شنبه پخش می شود.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =