ایسنا نوشت:در پی بی‌کفایتی مسئولان عربستان که هزاران کشته در مناسک حج در منا بر جای گذاشت، اما مسئولان عربستانی نه تنها مسئولیت اقدام خود را برعهده نمی‌گیرند، بلکه مکررا از عملکرد خود تمجید هم می‌کنند!

به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، خالد فالح، وزیر بهداشت عربستان در حاشیه نشست کمیته منطقه‌ای خاورمیانه در سازمان بهداشت جهانی در کویت مدعی شد: موسم حج به صورت کلی موفقیت آمیز بود و سازمان‌های پزشکی عربستان توانستند میلیون‌ها تن از حجاج را اسکان دهند و هیچ مورد از بیماری‌های واگیردار ثبت نشد که این امر در نوع خود چالشی بزرگ بود!

وزیر بهداشت عربستان سعودی مدعی شد: زمانی که در مورد موسم حج صحبت می‌کنیم، از میلیون‌ها انسان حرف می‌زنیم که از ساکنان این منطقه نیستند و چگونگی زندگی در شرایط جوی اینجا را نمی‌شناسند اما سطح خدمات درمانی به حجاج بسیار عالی بود و این وظیفه ما است و ما دولت و ملت عربستان به آن افتخار می‌کنیم!

وی در پاسخ به سوالی درخصوص درخواست ایران مبنی بر پرداخت دیه و غرامت به جانباختگان فاجعه منا مدعی شد: این رخداد در خارج از اراده دولت عربستان و علی رغم اتخاذ تدابیر و آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی با هیات‌های حج از تمامی کشورها صورت گرفت.

این مقام سعودی عنوان داشت: تحقیقات در جریان است و من نمی‌خواهم که پیش از گزارش بخش تحقیقات صحبتی کنم.

فالح همچنین در ادامه اظهارات مفتی وهابی عربستان سعودی را تکرار کرد و مدعی شد که این رخداد قضا و قدر بود و بررسی‌ها برای آگاهی از دلایل آن و دوری از وقوع این رخدادها در آینده ادامه خواهد داشت.

در موسم سال جاری حج رخدادهای متعددی صورت گرفت که تمامی آنها با در نظر نگرفتن نظریه توطئه، از بی‌کفایتی مسئولان عربستانی نشأت گرفت که حفظ جان حجاج را برعهده دارند، اما آنها نه تنها مسئولیت این اقدام خود را برعهده نمی‌گیرند، بلکه در عین گستاخی از عملکرد خود تمجید می‌کنند و این رخدادها را به قضا و قدر نسبت می‌دهند!

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    19 3
    خوب حالا چي ميشه حج تحريم ميشه؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      9 2
      حکومت آل سقوط بزودی سقوط خواهد کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      11 2
      لعنت بر رژیم خونخوار آل سقوط
  • حمید متدین IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    18 4
    مسئولان عربستان خودشون نمیفهمند چی دارن میگن . کسی که به تبعیت از مفتی بی منطقشون حرف از قضا و قدر میزنه باید بهشون گفت اینکه مردم در موسم حج دچار بیماری نشدند هم قضا و قدر الهی بود و شما هیچ نقشی در اون نداشتید مضاف براینکه بررسی شما در مورد مسائل فقط وقت تلف کردن هست و سال بعد هم چند جرثقیل و .... تسلیم قضا و قدر میشن
  • بي نام ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    6 3
    اينم اثار الزايمر ملك سلمانه