ایسنا نوشت: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور درباره استفاده از روحانیون در سریال‌های تلویزیون همچنین ضرورت ایجاد فضای معنوی در کنار دریا توضیحاتی ارایه کرد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تذکرات اجلاس مدرسین در گذشته به صدا و سیما اظهار کرد: ما مشاهده می‌کنیم در برخی از سریال‌ها از روحانیون بازیگر برای تهیه سریال بهره‌گیری می‌شود و پیشنهاد کردیم چنانچه صدا و سیما از روحانیون در تهیه سریالی استفاده کرد ابتدا باید آن فیلم به حوزه علمیه ارجاع داده شود و بعد از تایید، اجازه پخش آن داده شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: این پیشنهاد ابتدا عملی نشد ولی با نامه‌نگاری قانونی این موضوع در شورای عالی فرهنگی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: کتابچه‌ای با عنوان دستاوردهای اجلاس جامعه مدرسین تاکنون تهیه نشده است.

مقتدایی برگزاری این اجلاسیه را مرتبط با سفر رئیس‌جمهور ندانست و گفت: مسائل و مشکلات و انتظارات استانی از رئیس‌جمهور از راه معمول و قانونی خود به رئیس‌جمهور ارایه می‌شود و ارتباطی با اجلاس ندارد.

ضرورت ایجاد فضای معنوی در کنار دریا

وی وجود دریا را برای استان و همه ایرانیان برکت دانست و افزود: ممکن است در کنار این مناطق گردشگری مفاسدی از قبیل بدحجابی و ... رخ دهد که نیاز است نیروی انتظامی و مسئولان با رعایت موازین اسلامی در آن مناطق و ایجاد فضای معنوی با قرار دادن چادرهای پاسخگویی به شبهات، تابلوهای نشان دهنده وجود مسجد و... محیط را سالم و آرام کنند.

کمبود روحانی در کشور

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در حال حاضر خلاء و کمبود روحانیت در کشور وجود دارد و حوزه علمیه در ماه‌ مبارک رمضان و ماه محرم و نیز ایام عزا با کمبود روحانیت مواجه است که با تدابیر رهبری باید تا سال 1404 برای جمعیت پیش‌بینی شده 20 میلیون ایرانی به اندازه کافی روحانی تحویل جامعه دهد.

وی افزود: جامعه مدرسین یک انتظاراتی برای حوزه علمیه قرار دادند و در چند استان شورای حوزوی تشکیل شد که در راس هر شورا نماینده ولی فقیه است و مدیران هر حوزه موظف هستند با بازدید از حوزه‌های علمیه استان خود گزارش آن را برای تصمیم‌گیری و حل مشکلات آنها به جامعه مدرسین ارایه تا با طرح آن مشکلات نسبت به رفع آن اقدام شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعدادی از روحانیون هر استان در قم تحصیل می‌کنند و به شهر خود برنمی‌گردند و ما در جامعه مدرسین برنامه داریم تا حتی‌الامکان در ایام تعطیل یا ایام رمضان و محرم هر روحانی را به مناطق خود بفرستیم تا از آن ایام بهره کامل را ببرند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =