رئیس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست‌های فنی در مذاکرات هسته‌ای اخیر با ۱+۵ خبر داد.

علی‌اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوئیس گفت: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن‌بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالاتر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزئیات مسائل نیز با بالاترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفتگو شوم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دو جلسه، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم‌های خوبی برداشتیم.

وی با بیان این‌که نمی‌تواند جزئیات این مذاکرات را بیان کند، افزود: در این مذاکرات درباره غنی‌سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک‌تر گفت‌وگو کردیم.

معاون رئیس جمهور در مصاحبه با صداوسیما گفت: در موضوعات مربوط به غنی‌سازی و رآکتور اراک قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارائه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته‌ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می‌کنند دفاع کردیم.

وی افزود: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار این‌که هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می‌توان گفت در این دو جلسه بن‌بست‌های فنی برطرف شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    23 3
    اقای صالحی انسان شریفی هستندوتاکنون حاشیه نداشته اند.خداونددانشمندان ماراازشربلایاحفظ کند.
  • فرزاد A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    5 2
    ..فراموش نمی کنیم که باید قدر دان انسانهای پاک و زحمت کشی همچون رهبر حکیم و عزیزمان سید علی خامنه ای ، مصدق زمان دکتر محمد جواد ظریف،دکتر صالحی و سردارامنیت و آرمش دلها حاج قاسم سلیمانی باشیم.خدا مردان پاک سرزمینم را حفظ کند که مایع دلگرمی ملت هستند.