تسنیم نوشت:

 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره حادثه شیراز و ضرب و شتم علی مطهری از سوی عده‌ای گفت: رئیس جمهور در رابطه با حادثه شیراز و حمله به آقای مطهری دستور رسیدگی صادر کرده تا هر کس که قصور کرده و یا مقصر است شناسایی شود که در این راستا وزیر کشور هم تیمی را به ریاست معاون انتظامی و امنیتی این وزارتخانه به استان فارس فرستاده است.

امیری در ادامه به نتایج بررسی‌های اولیه تیم کارشناسی اعزامی از سوی وزارت کشور به شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه جلسه اولیه این تیم این بوده است که با بررسی تیمی که در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است و چهره عواملی نیز در آن معلوم است اسامی افراد مشخص شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است که در حال احضار آنها هستند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: البته برای چند نفر نیز قرار صادر شده است و چون رسیدگی به این موضوع مستمر بوده است، در حال حاضر مشغول تهیه گزارش کار هستند که در زمان معین اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین تاکید کرد: آنچه در شیراز اتفاق افتاد به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی‌توان حتی با عناوین ارزشی قانون‌شکنی کرد.

امیری همچنین درباره پیگیری حقوقی شهید دانایی‌فر از دولت پاکستان گفت: درباره نحوه شهادت ایشان شواهدی به دست آمده و موضوع در سطح استان در حال پیگیری است و گزارش آن نیز باید تکمیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در زمینه شهادت شهید دانایی‌فر مسئولیتی متوجه جایی باشد از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می‌شود.

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =