لشگر 12.4 میلیونی ایرانی‌ها در تلگرام رکورد زد / چرا شایعات فیلتر شدن تلگرام ادامه دارد؟

اکنون بیش از یک‌پنجم ترافیک سرورهای تلگرام در دست کاربران ایرانی است.

به گزارش خبرآنلاین اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام با 5 دامنه و زیردامنه بنام‌های web.telegram.org،telegram.org،desktop.telegram.org،core.telegram.org و my.telegram.org بیش از 21.4 درصد از کل بازدیدکنندگان را به کاربران ایرانی خود اختصاص داده است.


گفتنی است ماه گذشته این رتبه برای ایرانی‌ها حدود 15 درصد بود و اینک با کسب بیش از 20 درصد از ترافیک، بیش از یک‌پنجم کل ترافیک این پیام‌رسان را به خود اختصاص داده‌اند.


پیش‌تر مدیر تلگرام- پاول دوروف روس تبار-  از 62 میلیون کاربر فعال در این شبکه به‌صورت ماهانه و ارسال روزی 2 میلیارد پیامک خبر داده بود که با احتساب یک‌پنجم، اینک می‌توان باجرئت گفت تعداد کاربران ایرانی به 12.4 میلیون رسیده است.


این در حالی است که از یکی دو ماه گذشته و براثر ترافیک بیش‌ازحد در وایبر و کندی‌های مکرر، کاربران ایرانی به‌صورت فعالانه از وایبر به تلگرام مهاجرت کردند و بخشی از کندی و وصل نشدن کاربران تلگرام را می‌توان ناشی از این ترافیک شدید دانست و لود شدن تصاویر و ویدئو‌ها به طور خودکار روی حساب کاربری نیز مزید برعلت شده است.


از سوی دیگر با انتشار برخی استیکرهای غیراخلاقی و تذکر جدی وزیر ارتباطات، برخی کاربران این کندی را ناشی از فیلتر کردن یا در حال فیلتر شدن تلگرام دانسته‌اند و این ماجرا با تکذیب پی‌درپی وزارت ارتباطات و کندی‌های مکرر همچنان ادامه دارد.


دعواهای مخابرات و وزارت ارتباطات از یک‌سو و گزارش قطعی‌های مکرر تلگرام که اغلب از سوی کاربران ADSL مخابرات هستند، به توطئه فیلترینگ غیرمستقیم از سوی برخی اپراتورها دامن زده است.


اینکه اپلیکیشن مبتنی بر ابر/ Cloud base تلگرام، تا چه حد قابل فیلتر شدن روی پورت 80 و آی پی 149.154.167.119 (وسایر آی‌پی‌های تعریف‌شده 149.154.0.0 - 149.154.255.255 و 149.154.164.0 - 149.154.167.255) است نیز بماند! اما قطعا هر چه بر تعداد کاربران ایرانی افزوده شود و هر کاربری خروار-خروار فایل روی پروفایل خود ذخیره کند، قطعا تلگرام از آنچه هست، کندتر خواهد شد، نه فیلتر!

 

پاول دوروف

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    53 4
    وقتی یجا کار میکنه جای دیگه کار نمیکنه یعنی فیلتر شده دیگه. دروغ چرا؟؟ یعنی تو همه دنیا فقط تو ایران که فایل انباشته میشه و برنامه کند میشه؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    39 2
    ایمیل یاهو هم تلگرامه که به زور باز میشه؟؟یعنی یاهو هم اینقدر پشتیبانیش ضعیفه؟؟جالبه که با قیلترشکن راحت باز میشه.لطفا مردم رو ...فرض نکنین
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    19 22
    اصولا ما ایرانیا در هر چیزی نهایت افراط و تفریط رو داریم و بااااز هم ادعا میکنیم که متمدن و روشن فرکیم
  • به رنگ ارغوان IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    23 0
    تا نباشد چیزکی مردم نگوییند چیزها اختلال انداخت در تلگرام مثل وایبر درسته فیلتر کامل نشده ولی این مدل جدیه که اختلال ایجاد کنند بگند به ما ربطی نداره از خود نرم افزاره و خارج از کشور
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    23 0
    واقعا متاسفم که هنوز فرق قطع شدن و کندی رو نمیدونید. وقتی قطع هست و با فیلترشکن باز میشه چه معنی میده؟ فقط هم با سرویس مخابرات خروار خروار فایل داریم و کنده ملتو چی فرض کردید؟ حودتون رو چی فرض کردید؟
  • بی نام RO ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    35 0
    دومین مهاجرت یزرگ آریایی ها از وایبر به تلگرام بوده
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    20 1
    چون اینجا یک کشور جهان سومه مسولین عقل درست حسابی ندارن بخاطر همین فیلتر میکنن
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    6 2
    دقیقا علت این که این ای پی ها را اینجا گذاشتید چیه؟ میخواهید کار فیلترچیها را راحت تر کنید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    خود تلگرام تو تویتش گفته تو ایران فیلتر کردن سرویسمون در حال برسی هستیم شما خودتونم خبرش گذاشته بودید .
  • ابوالفضل IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا واتساپ رو تبلیغ نمیکنی یا نمی کوبی؟
  • بی نام US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    اختلال در تلگرام یعنی افزایش ارسال پیامک و افزایش ارسال پیامک یعنی افزایش سود شبکه های موبایل. تنها دلیل فیلتر شبکه های مجازی اینه.