تعدادی از ورزشکاران مطرح ایران ترجیح داده‌اند برای ازدواج، یک چهره ورزشی را انتخاب کنند.

 

میثم بهرامی / یكی از مشكلات همیشگی ورزشكاران حرفه‌ای، زمان زیادی است كه باید برای ورزش بگذارند و طبیعتا به نسبت همین زمانی كه برای ورزش می‌گذارند، مجبورند كمتر كنار خانواده خود باشند. البته به نسبت مردم عادی كه روزی حداقل 8 ساعت كار می‌كنند، ورزشكاران در طول روزهای عادی ساعات كمتری را خارج از خانه هستند، اما مشكل بزرگ آن‌ها زمانی است كه باید به اردو بروند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اردوهای شبانه‌روزی تیم‌های ورزشی كه گاهی ممكن است تا یك ماه هم طول بكشد، مشكلی است كه ورزشكاران باید آن را با خانواده خود حل كنند. همسر ورزشكاران به ندرت از این شرایط خسته می‌شوند و در بعضی موارد دیده می‌شود كه همسر ورزشكار از او می‌خواهد ورزش را كنار بگذارد و به زندگی‌اش برسد. یك نمونه آن فرهاد ظریف بازیكن تیم ملی والیبال بود كه همسرش در كافه خبر اعتراف كرد از او خواسته ورزش را كنار بگذارد اما ظریف با این خواسته او مخالفت كرده بود.

بعضی از ورزشكاران اما برای این مشكل چاره اندیشی كرده اند. راهی كه آن‌ها انتخاب كرده‌اند، ازدواج با یك ورزشكار است. ورزشكاران شرایط یكدیگر را درك می‌كنند و حداقل از نظر الزامی كه برای حضور در اردوها وجود دارد، با همسر خود كنار می‌آیند. البته تعداد زوج‌های سرشناس ورزش ایران كم است اما مطمئنا همین تعداد كم، مشكلات بقیه ورزشكاران را ندارند و از نظر درك وضعیت، تعامل خوبی با هم دارند.

لیلا رجبی و پیمان رجبی

دوومیدانی ایران یك زوج سرشناس دارد. تاتسیانا ایلیوشچانکا بانوی نقره‌ای پرتاب وزنه آسیا حدود 7 سال قبل ایرانی شد. او در تیم ملی بلاروس حضور داشت و با پیمان رجبی، دونده 400 متر ایران كه در اردوی تیم ملی ایران بود آشنا شد. آن‌ها با یكدیگر ازدواج كردند و تاتسیانا ملیت خود را عوض كرد و ایرانی شد. او نام لیلا را برای خود انتخاب كرد و حالا همه او را با نام لیلا رجبی می‌شناسند. لیلا رجبی در مورد ازدواج با یك ورزشكار ایرانی و تغییر ملیت خود می‌گوید: «من به خاطر پیمان به ایران آمدم. خیلی ها این سئوال را از من می پرسند که چه حسی داشتید قبلا زیر پرچم بلاروس بودید و حالا در ایران، من در ایران زندگی می کنم و ایران را دوست دارم و آن را کشور خودم حساب می کنم. الان هم اگر بخواهم بین بلاروس و ایران انتخاب کنم، ایران را برای زندگی انتخاب می کنم.»

پوریا فیاضی و مهتا محمدی

پوریا فیاضی توسط خولیو ولاسكو به والیبال ایران معرفی شد. یك بازیكن جوان و آینده‌دار كه البته می‌توانست الان وضعیت بهتری در والیبال ایران داشته باشد. فیاضی اوایل دوران سرمربیگری ولاسكو در تیم ملی ایران، در بسیاری از بازی‌ها فیكس تیم ملی بود اما در حال حاضر یكی دو سالی می‌شود كه زیاد فرصت بازی پیدا نمی‌كند. فیاضی سال 1390 با مهتا محمدی ازدواج كرد. محمدی هم یك والیبالیست حرفه‌ای و عضو تیم ملی والیبال بانوان ایران بود. آن‌ها در حال حاضر یك دختر به نام جانان دارند. این زوج ورزشكار، برای فصل 93-94 هر دو با تیم شهرداری ارومیه قرارداد دارند

مجتبی میرزاجانپور و نیلوفر ابراهیمی

در میان تمام ورزشكاران ایرانی، طی دو سه سال گذشته بیشترین سفرها را والیبالیست‌ها رفته‌اند. اعضای تیم ملی والیبال آن قدر به مسافرت‌های طولانی رفته‌اند كه خانواده‌هایشان حق دارند به آن‌ها اعتراض كنند. یكی از اعضای تیم ملی والیبال مجتبی میرزاجانپور است. او هم با یك ورزشكار حرفه‌ای ازدواج كرده است. نیلوفر ابراهیمی یكی از اعضای تیم ملی والیبال بانوان ایران، همسر میرزاجانپور شده است. اولین اردوی ورزشی میرزاجانپور بعد از متاهل شدن، چند روز بعد از مراسم ازدواج او با نیلوفر ابراهیمی بود. آن‌ها سوم فروردین مراسم ازدواج برگزار كردند و میرزاجانپور هفتم فروردین، همراه تیم ملی به لیگ جهانی رفت.

احسان قائم مقامی و شایسته قادرپور

زن و شوهر معروف شطرنج ایران، شایسته قادرپور و احسان قائم مقامی هستند. احسان قائم مقامی ابتدا به مدت 4 سال استاد شایسته قادرپور بود. قائم مقامی در مورد ازدواجش با قادرپور می‌گوید: «من مربی همسرم بودم. البته آن زمان هنوز زن و شوهر نبودیم. از آنجا رابطه ما آغاز شد و ازدواج كردیم و مسیر زندگی‌مان را ادامه دادیم. ما به عنوان همسر، در شطرنج به یكدیگر كمك می‌كنیم.» احسان قائم مقامی اولین استاد بزرگ شطرنج ایران است كه در سال 2001 به این مقام دست یافت. شایسته قادرپور هم درجه استاد بین المللی زنان را دارد.

آتوسا حجازی و سعید رمضانی

آتوسا حجازی، دختر مرحوم ناصر حجازی هم جزو افرادی است كه با یك ورزشكار حرفه‌ای ازدواج كرد. خود آتوسا بازیكن فوتسال بود و به واسطه پدرش، در زمانی كه فوتسال بازی می‌كرد سرشناس‌ترین فوتسالیست خانم ایران بود. همسر او سعید رمضانی، فوتبالیست حرفه‌ای است كه در تعدادی از تیم‌های مطرح فوتبال ایران از جمله ذوب آهن، سپاهان، استقلال اهواز و فولاد خوزستان فوتبال بازی كرده است.

زهرا نعمتی و رهام شهابی‌پور

یكی از جالب‌ترین ازدواج‌های ورزشكاران در ایران، ازدواج زهرا نعمتی و رهام شهابی‌پور بود. آن‌ها جشن پیوند خود را پس از دریافت مدال طلای زهرا نعمتی در مسابقات پارالمپیك لندن گرفتند. زهرا نعمتی عضو تیم ملی جانبازان و معلولان بانوان تیروكمان ایران است. او البته ابتدا تكواندو كار می‌كرد اما در یك تصادف آسیب دید و ویلچر نشین شد. رهام شهابی پور همسر او هم در همین رشته عضو تیم ملی جانبازان و معلولان ایران است. او هم به دلیل سقوط از ارتفاع معلول شده است.

مهسا جابر و محسن محمدسیفی

برخلاف اكثر ورزشكاران كه اگر قصد ازدواج با یك ورزشكار دیگر را داشته باشند به سراغ هم رشته‌های خود می‌روند، دو ورزشكار ایران از رشته‌های مختلف با یكدیگر ازدواج كرده‌اند. مهسا جابر قایقران تیم روینگ بانوان ایران با محسن محمدسیفی عضو تیم ملی ووشو ازدواج كرده است.

علیرضا استكی و پریسا بهزادی

علیرضا استكی از قهرمانان سابق بوكس ایران است. او كه در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی جوانان ایران را برعهده دارد، با پریسا بهزادی عضو سابق تیم ملی دوومیدانی ایران ازدواج كرده است. بهزادی از ركورد داران قدیمی پرتاب وزنه ایران است كه تا پیش از حضور لیلا رجبی، ركورد دار ایران در این ماده بود. او در حال حاضر نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی است.

شهربانو منصوریان و امید نوابی

یكی از چهره‌های مطرح ورزش‌های رزمی بانوان در ایران، شهربانو منصوریان است. او و الهه، دو خواهری هستند كه هر دو در تیم ملی ووشو ایران عضویت دارند. شهربانو با یك كشتی‌گیر ازدواج كرده تا در دوران متاهلی، مشكلی از نظر حضور در اردوها نداشته باشد و همسرش شرایط او را درك كند. شوهر منصوریان، امید نوابی است كه البته جزو كشتی‌گیران مطرح ایران محسوب نمی‌شود.

43 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    15 1
    لطفا خبر رو اصلاح کنید خانم مهسا جاور درست است نه جابر . ممنون
  • آتشکده IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    18 0
    محمدرمضانپور وخانومش هردوعضوتیم ملی ژیمناستیک هستند یکی دو ماهه باهم ازدواج کردن.
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    15 9
    منم خیلی دلم میخواست زنم ورزشکار باشه اما حیف
  • لاوان IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    4 0
    البته کسانی هستند که بیش از سی سال به صورت اقماری و در بهترین حالت دو هفته کار دو هفته استراحت در جزایر خلیج همیشه فارس مشغول انجام وطیفه هستند. و در خیلی از رویدادهای مهم زندگیشان غایب هستند.