۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
بزرگترین پروژه سینمایی کشور اکران شد

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره بزرگترین پروژه سینمایی کشور، فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در سینماهای تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روزی که مجید مجیدی در برابر حرم امام رضا (ع) دست روی قلبش گذاشت تا اجازه ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام را از امام هشتم بگیرد زمان زیادی گذشته است. 

روزگاری که با کاریکاتورهای توهینآمیز کاریکاتوریست دانمارکی از پیامبر اسلام احساسات مسلمانان جهان در همه جا جریحهدار شده بود و همه به فکر اعتراض بودند. 

یکی از این مسلمانان هم مجید مجیدی بود که در نخستین واکنش وقتی کشور دانمارک از او دعوت کرد که به آن جا سفر کند و در مراسم بزرگداشتش شرکت داشته باشد به رییس جشنواره نامه نوشت و گفت چطور میتواند به کشوری برود که پاکترین و مهمترین اعتقاداتش را به سخره گرفته است. 

او آن روزها مدام از خود میپرسید چرا هیچ اثر در خوری درباره پیامبر اسلام در سینمای ایران ساخته نشده و چرا حالا که این توهینها به پیامبر شده به فکر افتاده تا فیلمی درباره او بسازد. پرسشهایی که سرانجام جوابش را در یک پاسخ و تصمیم ساده گرفت: ساخت فیلم «محمد رسولالله (ص)». 

حالا همزمان با ایران فیلم «محمد رسولالله (صدر جشنواره مونترال کانادا هم به نمایش درآمده است و کارگردان این فیلم راهی کانادا شد تا منادی پیام صلح و دوستی پیامبر رحمت باشد. همان جنبهای که او بیش از هر چیزی در اثر خود به آن توجه کرده است. 

از سوی دیگر تبلیغات وسیع این فیلم یکی دیگر از ویژگیهای آن به شمار میرود. در گوشه و کنار شهر تهران بیلبوردهای بسیاری عکسهایی از فیلم «محمد رسولالله (صرا به نمایش گذاشتهاند بیآن که نامی از فیلم یا کارگردان روی آن باشد. بدین ترتیب شهروندان با عکسهایی زیبا از یک اثر هنری روبرو هستند که چشمنواز به نظر میرسند. 

حالا این فیلم که پیش فروش بلیتهایش از ۲۸ مرداد آغاز شده در سینماهای تهران به نمایش درآمده است. سینما کوروش در روز اول ۱۱ سانس به نمایش این فیلم اختصاص داده و سینما آزادی نیز یک سانس فوقالعاده برای آن در نظر گرفته است. 

گران شدن قیمت بلیتهای این فیلم یکی از حاشیههای آن است. شهرستانیها هزار تومان بیش از مبلغی که همیشه برای تماشای فیلم در سینما میپردازند باید پرداخت کنند و در تهران هم سینماهایی که دارای سیستم نمایش «D» هستند بلیط فیلم «محمد رسولالله (صرا ۱۲ هزار تومان میفروشند و پردیسهای سینمایی با قیمت ۱۰ هزار تومان بلیت نمایش این فیلم را به فروش میرسانند. 

سایر سینماهای ممتاز نیز با قیمت ۸ هزار تومان و سینماهای درجه یک با قیمت ۷ هزار تومان این فیلم را نمایش میدهند

 

بدین ترتیب مردم ایران میتوانند در سینماها به تماشای مرحله کودکی تا ۱۲ سالگی پیامبر اسلام بنشینند. فیلمی که از محاصر مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز میشود و به پیش از تولد پیامبر اسلام بازمیگردد. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    جای تاسف هست که به جای تلاش برای مشاهده همه مردم، قیمت بلیط ها افزایش پیدا کرده. درسته ما پول رفتن برای سینمای چنین فیلمی نداریم اما از.ارادت به پیامبر رحمت برخورداریم.