نیما پتگر درگذشت/ مدیرکل هنرهای تجسمی پیام داد

در پی درگذشت نیما پتگر، هنرمند نقاش مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این پیام آمده است: «نیما پتگردر ابتدا نقاشی را نزد پدرش فرا گرفت اما به تقلید و تکرار آثار پدرش نپرداخت و با آموخته‌های دیگر در داخل و خارج از کشور و تجربه‌های جدید و نوآوری‌ها آثاری متفاوت و خاص ارائه کرد.

مضامین تاریخ و اسطوره و پدیده‌های هستی با درونمایه‌های فلسفی از مشخصه‌های آثار نیما پتگر است. پتگر در مجامع هنری و رسانه‌ها حضور پر رنگی نداشت اما سال‌ها آموزش نقاشی و مجسمه‌سازی و تولید آثار هنری و ارائه آثار در نمایشگاه‌های داخل و خارجی جایگاه تاثیرگذار و ارزشمند او را در هنر ایران تثبیت می‌کند. درگذشت پتگر را به هنرمندان و دوستداران هنر تسلیت می‌گویم و برای آن زنده‌یاد رحمت و مغفرت را از درگاه خداوند متعال خواستارم. 

نیما پتگر یکی از فرزندان علی اصغر پتگر نقاش و موسس نخستین آموزشگاه طراحی و نقاشی دختران بود، اول اسفند ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد. طراحی نزد پدر هنرمندش علی اصغر پتگر یاد گرفت و در سال ۱۳۴۷ برای تحصیل به ایتالیا سفر کرد و وارد اکادمی هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه‌سازی شد. 

او سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و مشغول فعالیت‌های هنری و تدریس در آتلیه هنری خود پرداخت. 

۵۷۲۴۴

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =