محمد رضا احمدی

اين عنوان يادداشتي در بخش  وبلاگ " خبر آنلاين"  است كه ما را بر آن داشت  تا پاسخ  خود را به عرض بر سانيم .(توضيح اينكه " ما را بر آن داشت " يعني ما در خودمان احساس تكليف كرديم كه هر جور شده پاسخ لازم را بدهيم بلكه شب خوابمان ببرد).

دلايل زيادي وجود دارد كه  چرا از  سريال هاي تركي  استقبال مي شود . اين وسط بر خلاف  شايعات  سخيفي  كه  در مورد صدا و سيماي خودمان و ضعف بر نامه هاي توليدي آن وجود دارد هزار تا دليل  ديگر هست كه  نمي دانم  چرا هيچكي به  اونا كار نداره و دقيقا" همه تون گيردادين به "صدا و سيما" ؟! اما ما نيزاون هزار دليل رو بي خيال ميشيم و فقط به همين هزار و يكميش مي پردازيم.

 

اولا" : تو صدا و سيما نميشه نشون داد كه همين جور بي خود و بي جهت يكي از تو خيابون رد ميشه اونوقت عاشق ميشه. يعني صدا و سيما اصولا" به "عشق در نگاه اول" معتقد نيست حتي اگه كاراكترها هيچ موردي هم نداشته باشند آدم هاي خيلي معقول هم باشندوپايبند به اصول خانواده هم باشند  و همه مسائل هم رعايت شده باشه باز اينجوري نميشه داداش ! الا به اينكه مثه بچه آدم پاشه بره خواستگاري و دست از اين سوسول بازي ها برداره .(توضيح: احتياط واجب در اين است كه تنهايي نره).

ثانيا" : تو سريال هاي تركي خونه لوكس و شيك باشه بوده خب ! اما اينجا خونه ها به عنوان لوكيشن سريال ها اگه زياد لوكس باشه ترويج " تجمل گرايي"  است و اگر نا فرم و داغون باشه - قطع يقين - " سياه نمايي"است و سازنده اش مسئله دار .

ثالثا" : در سريالهاي ايراني وقتي بگيم كبابي سرمحل اختلاس كرده ( چون كارمند دولت ومديران كه اصلا" اين كاراي بدونمي كنن )صنف كبابي فرداش دم در صدا سيمان و اعتراض مي كنن كه آقا ! مگه كبابي هم "اختلاس" مي كنه ؟! كلا" در سريال هاي ايراني ما

همه خوبيم وبايدتا ابدخوب باشيم ..... همه اهل ورزش وارزش.  همه چي  مرتب  همه چي  مشخص  قهرنمي كنيم  با هم  سرهم داد نمي زنيم يه وقت !

رابعا": تو سريال هاي تركي شما نه سيم خاردار مي بيني نه دار بست نه بنر رنگي رنگي زمينه جيغ! نه اتومبيل مدل 1354(راستي عرض تبريك  بمناسبت فرا رسيدن سال 1394) نه خودرويي كه دنبال جا پارك بگرده !  ضمنا"  آدم  دلواپس  وخود درگير هم كم مي بيني (يعني دارم  فكر مي كنم كسي كه  اسم همايشو گذاشت  "دلواپسان"  بايد بهش مدال  طلا  داد آدم دست و دلش مي لرزه اين  لغت رو بي معني هم به كار ببره ! ).

خامسا":  بازم بگم؟  بازم بگم؟  (با تشكرويژه از برادرمون كه اين اصطلاح را تبديل به ضرب المثل كرد!). 

 

1717

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    201 5
    خامسا": بازم بگم؟ بازم بگم؟ با تشكرويژه از برادرمون كه اين اصطلاح را تبديل به ضرب المثل كرد. خیلی باحال بود :
    • بهنام بچه خوی A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      41 1
      کاری به محتوای سریال های ترکیه ای ندارم و اینکه آیا با فرهنگ ایران همخوانی دارن یه نه.فقط میخوام بگم تو پخش سریال های ترکیه ای،یه قائده ای هست به اسم رِیتینگ که برمبنای اون برای ادامه ی پخش سریال ها تصمیم گیری میشه.به این ترتیب که ابتدا چند قسمت از سریال پخش میشه و همزمان به طور مستمر از مخاطب اون کانال در مورد سریال نظر سنجی میشه.چنان چه اون سریال تونست تو همین چند قسمت ابتدایی مخاطب رو پای شبکه میخکوب کنه که هیچ، وگرنه خیلی راحت از کنداکتور پخش اون شبکه کنار گذاشته میشه.به عبارت دیگه فقط و فقط به ذائقه و خواست مخاطب توجه میشه و شما اگه دیدین سریالی تو قسمت هشتادم خودش هست،بدونین حد نصاب لازم اون شبکه رو جذب کرده.چون بالاخره شبکه ها خصوصی هستند و با اسپانسرها قرارداد دارن و باید پاسخگو باشن
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    37 83
    يخ كني
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    39 44
    خودت فهمیدی چه نوشتی؟ ای بی خلاقیت.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      5 19
      فکر نکنم فهمیده باشه. چون اولش نوشته غیر از صداوسیما هزارتا دلیل دیگه. بعدش خودش چهارتا دلیل آورده که دقیقا صدا وسیما.... اشکال نداره به اینا میدون بدن رو سر کچل ما طناز می شن ایشالله
  • بی نام FI ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    33 7
    دقیقا" همینه.آفرین
  • soleiman IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    85 1
    آخه مشکل فقط طنز نیست اگه چنین بود میشد کار ی کرد . مشکل صدا و سیمای ما بیش از حد سیاسی و به نفع یک جناح سیاسی و علیه جناح رقیب وارد صحنه شده و کارکردی بالاتر از یک حزب سیاسی بدون رعایت اخلاق و اصول پیدا کرده است ... رسانه ای که در خبررسانی نیز صادق نیست آیا کسی می ماند برنامه های طنز و یا غیر طنز را ببیند. مردم حتی برای شنیدن اخبار درست به رسانه های غربی رجوع می کنن.
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    75 16
    برای اینکه هزار بار از سریال هایی درپیت ایرانی بهتر هستند
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    64 13
    بابا اینقدر به سریال ترکی گیر ندین فقط ایران نیست که اینارو میبینه این سریالها تا امریکای جنوبی مثل شیلی کلمبیا نفوذ کردن اونا که دیگه برخی مسایل محدودیت ایران هم ندارن بهترین کار اینکه از موارد خوب این سریالها الگو بگیریم تا از کشور همسایه عقبتر نیافتیم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      20 29
      جوک نگو بابا این در پیت های ترکی رو جز در خاورمیانه هیچ جا نمیبینند. آمریکای جنوبی؟؟؟ نه بابا خود هالیوود اصلا میخاد به ترکیه اقتدا کنه. این ها هم مثل هند 2 سال دیگه میشه مایه خنده و جوک.
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    23 8
    سال نو بر شما هم مبارک. ولی خداییش این سریالهای ترکی آخر خاله زنکیه ولی برای اینکه به هیچی فکر نکنی دیدنش ارزش داره. وقتی تماشا می کنی انگار در خلائ به سر می بری. هیچ احساسی در آدم به وجود نمیاره. یا دارن گریه می کنن. یا داد می زنن و یا هفت تیر می کشن. خلاصه یک جورایی روان درمانی است. مغز در مدت تماشای سریال ترکی کلا تعطیل می شه و غصه حمله به علی مطهری رو یک ساعتی فراموش می کنیم.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    29 7
    خیلی وقت ها هم پیام سریال های ترکی رو باید توجه کرد. هیچکس تا حالا به پیامش دقت نکرده مثلا اگر دقت کنید خیلی قشنگ بیان میشه اگر کسی رو در عشق فریب بدی زندگی خودت جهنم میشه یا اگر کلاه برداری کنی از یک انسان بی گناه دست بالا دست زیاده و خودت هم غرق میشی. هیچوقت از بی بندو باری دفاع نمی کنند برعکس مضمونش میخواد بگه واقعیتهایی هست که در همه دنیا ممکنه در یک سری خانواده ها از بی عقلی یا هوس یا ... اتفاق بیفته ولی دست اخر عواقبش گریبانگیر خود اون خلافکار میشه.
    • سالار IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      12 0
      یعنی یه چیز تو مایه های کلید اسرار پست مدرن؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    15 0
    خامسا عالی بود
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    7 34
    اینقدر هم صدا و سیما رو مقصر ندونید صدا و سیما اگه این مواردی که میگین رو هم برطرف کنه باز هم سریالهای ماهواره بیننده دارن....چون.........................................خودتون خوب میدونید و خواهشا الکی انکار نکنید..یه حرفایی نزنید که بگیم الکی مثلا شما هوس ندارید
  • rmz A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    9 27
    کلا فیلم های ماهواره ای مزخرفند. بدبخت اون بچه هایی که بابا و مامانشون میشینه این فیلم ها را نگاه میکنه..و از این طریق این بچه هاشون هم فاسد میشند..
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    2 3
    حالم از این سریالای ترکی که پر از خیانت و خاله زنکیه به هم میخوره. میخوام بدونم همین خانومایی که شب و روز میشنن نگاه میکنن کدومشون خوش دارن یه زن دیگه بیاد و مثل این سریالا زندگیشون رو خراب کنه. من خودم یه دختر جوونم و تا حالا صدها فیلم و سریال آمریکایی رو دیدم ولی تحمل دیدن این همه خیانتهای پشت سر هم که به اسم عشق تو این فیلمای ترکی نشون داده میشه رو ندارم ولی متاسفم برای مامان مثلا تحصیل کردم که ما رو هم مجبور میکنه این سریالای افتضاح رو ببینیم