۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۰

محمد رضا احمدی

الف - مهندسي معكوس :

ابتدا يك اتومبيل خارجي را مهندسي معكوس كرده كل قطعاتش را از هم باز مي كنيم . شاسي آن را كه از ابتدا كارخانه اضافه گذاشته بود مي بريم ذوب مي كنيم و از آن براي ساخت قطعات ديگر استفاده مي كنيم . ساير قطعات را از روي قطعات جدا شده مي سازيم و البته كيفيت آن مهم نيست چون" آزمايش مواد" آن كه از چي بوده كار سختي است و وقت تلف كني است . كلا" كيفيت در ساخت يك خودرو هيچ تاثيري ندارد (نشون به اون نشون كه الان قناري را هم رنگ بزني جاي عقاب بفروشي كسي حاليش نيست)

بنابراين "كيفيت" مهم نيست . ( كيفيت خر است ) . وقتي قطعات ( هميشه خدا بدانيد كه هر چي ما مي سازيم با مشابه خارجي اش رقابت مي كند) ساخته شد همه را روي يك سفره پهن مي كنيم . يكي يكي مي شمريم بايد تعداد قطعات عين كاتالوگ محصول اصلي باشد . اگر يك قطعه ايي  آخر كار كم آورديد همان شاسي بوده كه آبش كرديم رفت و اگر اضافه باشد لابد كارخانه اضافه گذاشته كه شما بريزيد دور.. چون " اينها" (همان استكبار جهاني) براي رد گم كني يك چيزهايي هميشه اضافه مي گذارند.

ب - مونتاژ :

در مرحله بعد همه قطعات را طبق كاتالوگ به هم وصل مي كنيد و نهايتا" چون همش به هم وصله "شاسي" هم نمي خواد. به اين ترتيب تقريبا" خودروي ما حاضر است . در گام بعدي حقوق كاركنان را مي دهيم .ميزان جمع كل حقوق ايشان هر چي شد مي شود پاداش تك تك هيئت مديره اين شركتي كه براي خودروسازي راه انداخته ايم . وقتي همه اين پرداختها را انجام داديم زنگ مي زنيم به كل فاميل و چنانچه شب عيدي آنها مشكلاتي داشتند به آنها وام مي دهيم . جمع كل وام ها با جمع كل حقوق و مزايا و پاداش هايي كه داديم را حساب مي كنيم . حالا هر چي شد به تعداد  آن دو تا نصفي خودروي توليدي تقسيم مي كنيم ...مي شود بهاي تمام شده هر دستگاه خودرو ! حالا نرخ تورم مثلا" فرض بفرما 23% باشد . اين را اضافه مي كنيم به قيمت تمام شده . آنگاه 30% هم سود مي كشيم روش . 10% هزينه هاي متفرقه و 10% ماليات و 10% عناوين ديگر ماليات و 10% بخاطر خوش تيپي خودمان و 10% هم به عنوان كمك به صندوق صحت و سلامت ... خلاصه جمع كل اينها ميشود قيمت نهايي فروش .

ج - فروش:

بهترين راه "انحصار"...  و جلوگيري از ورود خودروي خارجي است . يك جوري "جو " بدهيد كه همه  فكر كنند نابودي توليد شما يك چيزي است معادل "حمله داعش به عراق" ... يك جوري جو بدهيد كه نابودي توليد شما يعني نابودي " اشتغال" و " اخلاق" و تمام خوبي هاي روزگار ... يكجوري به وارد كنندگان خودروهاي خارجي فحش ناموسي بدهيد و يكجوري سعي كنيد گمرك آنها را به 150% يا بيشتر برسانيد كه حالشان برود توي قوطي ...  آنگاه ...

برادر من خب بفروشين ديگه ! اين همه راه كار طلايي معطل چي هستين؟ (راستي خدمات طلايي پس از فروش هم يادتان نرود!).

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    48 0
    hاین بخش اصلا طنز نیست عین واقعیت است در گام بعدي حقوق كاركنان را مي دهيم .ميزان جمع كل حقوق ايشان هر چي شد مي شود پاداش تك تك هيئت مديره اين شركتي كه براي خودروسازي راه انداخته ايم . وقتي همه اين پرداختها را انجام داديم زنگ مي زنيم به كل فاميل و چنانچه شب عيدي آنها مشكلاتي داشتند به آنها وام مي دهيم . جمع كل وام ها با جمع كل حقوق و مزايا و پاداش هايي كه داديم را حساب مي كنيم . حالا هر چي شد به تعداد آن دو تا نصفي خودروي توليدي تقسيم مي كنيم ...مي شود بهاي تمام شده هر دستگاه خودرو
  • محمد حسن A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    38 0
    گل گفتي آي گل گفتي مثل يه قلدر گفتي .... كاملا موافقم مقصر اصلي خود ما مردم هستيم.
  • سعید A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    40 0
    یادتان رفت برای فروش فقط باید مردمی مقل مردم ایران پیدا کنید
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    38 0
    عجب تیکه ی...کیفیت مال خَر است...
    • محمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      16 1
      مال خر نه......کيفيت خر است
  • دکتر A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    30 0
    خدمات بعد از فروش را از قلم انداختید ...ولی خیلی خوب بود...
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    17 0
    جالب بود... راستي بعد اينايي که شما گفتين بعدش که به اصطلاح فروش آغاز شد کلاهبرداريها و دروغها و سرکار گذاشتنا هم به دنبالش مياد ...
  • بی نام RO ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    18 0
    متاسفانه...واقعیت محض...بنظر من اصلا طنز نیست
  • مهیار IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    9 0
    ظاهرا" هنوز کسی از مجموعه خودروو سازان این متن و ندیده .والا کامنتهای حمایت از تولید و اشتغال و ...بود که می امد.
  • بی نام US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    9 0
    وافعا" حرف حساب بود
  • ایرانی IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    9 0
    آقا همین سایپا گفته سال آینده قیمت تیبا در داخل 23 تومنه در حالی که قیمت فروش آن به عراق 13 تومن. منبع سایت کدال اطلاعات پیش بینی سال 94 سایپا
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    2 0
    بهتر از این نمیشد گفت
  • علي IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    2 0
    خوبي اين طنز ابتكار و نوآوري اون هست. البته كه كل ماجرا واقعيت است ولي پرداختش معركه است. دست مريزاد
  • مجتبی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    در واقعیت بودن این طنز که شکی نیست چون یکی از کاربردهای طنز همین است که یک سری از واقعیات جامعه را بدینگونه روایت می کند