مهر نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت از همه احزاب سیاسی شناسنامه دار فارغ از جناح بندی های سیاسی حمایت خواهد کرد تا فضای سیاسی کشور پرنشاط باشد.

محمدحسین مقیمی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنجمین دوره خبرگان رهبری و احتمالا در برخی شهرها، انتخابات میان دوره ای شورای شهر و روستا برگزار خواهد شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت، برگزاری این انتخابات و آماده کردن مردم و احزاب برای شرکت گسترده در آن است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه همه احزاب و گروه ها در حال آماده سازی خود برای برگزاری یک انتخابات شکوهمند هستند و باید تلاش کنیم تا راه برای کسانی که توانایی حضور به عنوان کاندیدا در این انتخابات را دارند، هموار شود ضمن اینکه باید تلاش جدی خود را برای حضور مردم در صحنه و شرکت در انتخابات به کار گیریم.

مقیمی تصریح کرد: کارگزاران دولت در استانها همچنین تلاش کنند از امکانات دولتی، نهادی عمومی، انقلابی و ... له یا علیه هیچ داوطلبی استفاده نکنند زیرا طبق قانون این اقدام جرم است.

وی تاکید کرد: رای مردم به گفته رهبری، حق الناس است و باید شرایط به نحوی تدوین شود تا بتوانیم از امکانات در اختیار و مجاز به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و اجازه ندهیم هیچ امکان دولتی و هیچ حقی از بیت المال له یا علیه داوطلبی مورد استفاده قرار گیرد.

مقیمی همچنین تاکید کرد: تلاش کنیم سال آینده سال پرنشاطی برای جامعه باشد و نشاط سیاسی در سراسر کشور حاکم شود و احزاب و گروه‌ها در چارچوب قانون نظرات خود را مطرح و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین بیان کرد: دولت نیز از احزابی که شناسنامه دارند بدون توجه به اینکه متعلق به کدام جناح سیاسی هستند، پشتیبانی و حمایت کرده و فضا را برای فعالیت سیاسی آنها باز خواهد گذاشت تا از این رهگذر، فضای نشاط سیاسی در سراسر کشور حاکم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست خارجی که دولت در پیش گرفته است، عنوان کرد: دولت برای برقراری ارتباط با کشورهای مختلف اقدامات بسیاری انجام داده و این هدف تا حدی محقق شده است و در مورد ۱+۵ نیز، تاکنون وزارت امور خارجه و دیپلمات ‌های ما به خوبی از عهده آنها برآمده ‌اند.

مقیمی خاطرنشان کرد: مذاکرات در حالی برگزار م ی‌شود که شش کشور قدرتمند در یک طرف میز و با یکدیگر متحد هستند و در طرف دیگر میز، دولتمردان ما در حال تلاش هستند.

وی تصریح کرد: طرف ما کشورهایی هستند که دنیا را غارت کرده‌ اند و در هر اجلاسی که برگزار کرده‌ اند، دیگران را تحت سیطره خود درآورده و در مذاکرات همیشه برد با آنها بوده است و برای نخستین بار است که دیپلمات‌های ما توانسته‌ اند با اقتدار از حقوق ملت ایران پاسداری کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در سیاست داخلی نیز دولت سیاست اعتدالی خود را ادامه می ‌دهد و تلاش دارد از همه نیروهای معتدل به نحو مطلوب استفاده کند ضمن اینکه تحول در حوزه اقتصاد از سیاست ‌های مهم دولت در داخل کشور است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =