رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت نرم‌افزار سوله‌پرداز توسط محققان این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهدی کشمیری در خصوص نرم افزار سوله پرداز گفت: محققان در یکی از شرکت دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت نرم افزاری جهت طراحی مهندسی کلیه اجزای یک قاب صنعتی (سوله) شدند.

وی افزود: این نرم‌افزار زمان لازم برای عملیات تحلیل و طراحی قاب‌های صنعتی را که معمولا تا یک هفته به طول می‌انجامد به حداقل ممکن ( ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ) می‌رساند.

امید خالدان، مدیرعامل شرکت حریم‌سازه سپاهان در خصوص این نرم افزار گفت: بالا رفتن سطح ایمنی، صرفه‌جویی در زمان، جلوگیری از هدر رفتن مصالح و منابع ملی و ارزان‌تر تمام شدن احداث سازه‌های صنعتی از دیگر منافع استفاده از این نرم افزار به شمار می روند.

وی ادامه داد: این نرم افزار در سال ۱۳۸۸ موفق به اخذ تائیدیه فنی از سوی شورای عالی انفورماتیک شد و در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ثبت رسیده است.

خالدان با بیان اینکه شرکت حریم سازه سپاهان در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را تحت نام سوله‌پرداز در زمینه طراحی سازه‌های صنعتی آغاز کرد و پس از مطالعات گسترده، موفق به اتمام پروژه بزرگ نرم‌افزار سوله‌پرداز سپاهان شد، اظهار کرد: پس از ثبت نرم‌افزار در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸، تاکنون موفق شدیم که توجه بسیاری از شرکت‌های طراح و سازندگان سازه‌های صنعتی (اعم از خصوصی و دولتی) را به خود معطوف و کاربران زیادی را جذب کنیم.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکنفر از مردم IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 0
    باتمام احترامی که برای دوستان قائلم ولی برداشت مثبتی نداشتم چندین نرم افزار با داده های از پیش تعیین شده برای طراحی اجزای سازهسوله وجود دارد. سعی کنیم مقداری هم در عمق حرکت کنیم نه در سطح.