سیدجواد جعفری گفت: «جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مبتنی بردل های عاشق ارادتمندان به امام رضا(ع) و نقطه بهم رساندن همه ادیان و مذاهب توحیدی است و ما در این جشنواره تقسیم بندی مذهبی نداریم.»

به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با حضور سیدجواد جعفری دبیر این جشنواره برگزار شد. سید جواد جعفری، در این نشست، به تشریح برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، پرداخت و از افزایش کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره سیزدهم خبر داد. وی در این نشست به نکات زیر اشاره کرده است:

* برنامه های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان های کشور ارزیابی می شوند و انتخاب 8 استان برتر به عنوان استان هایی که در این دوره از جشنواره دارای نوآوری و خلاقیت بوده اند، مورد تقدیر قرار می گیرند.

* دبیرخانه دائمی بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا(ع) در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

* از اتفاقات قابل توجه در این دوره از جشنواره احیای برخی از رشته های هنری و ادبی در بطن جشنواره بود که جشنواره تئاتر رضوی از جمله آنهاست که با تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی با محوریت استان خراسان شمالی این جشنواره فعالیت مجدد خود را از سرگرفت.

* در این دوره از جشنواره، برنامه های سینمایی 86 درصد، بخش فرهنگی ادبی 20 درصد، بخش علمی و پژوهشی 30 درصد و بخش هنری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.هم چنین طبق اطلاعات دریافت شده از استان ها، آثار رسیده به لحاظ کیفی نیز از رشد چشمگیری برخور دار بوده اند.

* کار داوری آثار رسیده به جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد یافت، 530 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و هنرمندان سطح کشور کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه های جشنواره های موضوعی جشنواره سیزدهم را برعهده دارند.

* امسال بخش مردمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، بطور جدی تقویت شده و شاهد برگزاری جشن های مردمی باشکوه در دهه کرامت خواهیم بود در این خصوص جشن های محله محور در ایام دهه کرامت ،با الگوگیری از جشن های محله محور نیمه شعبان با برنامه ریزی های جامع یرگزار خواهد شد.* در سال جاری جشن های دهه کرامت در 79 کشور و در 718 نقطه دنیا توسط افراد بومی همان کشورها و ارادتمندان ساحت مقدس امام رضا(ع) برگزار می شود.

* امسال به رسم سال های گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در شب میلاد این امام همام برگزار می شود از 16 خادم نمونه فرهنگ رضوی که 8 نفر از آنان خادمان نمونه داخل و 8 نفر نیز خادمان نمونه خارج از کشور هستند، تقدیر به عمل می آید.

* در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت سال همدلی و همزبانی گروه سرودی از 13 قومیت ایرانی با هویت فرهنگی خود سرود مشترکی به نام امام رضا(ع) را اجرا خواهند کرد.

* جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مبتنی بردل های عاشق ارادتمندان به امام رضا(ع) و نقطه بهم رساندن همه ادیان و مذاهب توحیدی است،  ما در این جشنواره تقسیم بندی مذهبی نداریم و جشنواره امام رضا(ع) برپایه عشق و ارادت علاقمندان به اهل بیت(ع) شکل گرفته و برنامه های این جشنواره به گونه ای است که همه ادیان را دربرگیرد.چنان که در اختتامیه جشنواره سال جاری از یک غیر مسلمان فعال در حوزه فرهنگ رضوی تجلیل خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =