ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است ظرف چند روز آینده به مصر و حوزه خلیج فارس برود تا درباره توافق اخیر هسته‌ای با ایران و مقابله با داعش با مقام‌های این منطقه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزار رویترز، "جان کری"، وزیر امور خارجه امریکا دوم اوت (11 مرداد) به قاهره، مصر سفر می‌کند تا در نشست موسوم به مذاکرات استراتژیک مصر و آمریکا شرکت کنند؛ نشستی که تضمین کننده همکاری پایدار و بادوام میان ایالات متحده و مصر محسوب می‌شود.

وی سوم اوت (12 مرداد) به دوحه قطر می‌رود تا با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، امارات متحده، بحرین، کویت، عمان دیدار و گفت‌وگو داشته باشند و درباره توافق اخیر هسته ای با ایران، مسئله سوریه و مقابله با داعش با این مقامات صحبت کند.

وی در دوحه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار خواهد داشت.

جان کری همچنین قرار است پس از سفر به مصر و حوزه خلیج فارس به جنوب شرق آسیا رفته و با کشورهای منطقه درباره نگرانی‌های مشترک در مورد ادعای مداوم منطقه‌ای چین به گفت‌وگو بپردازد.

وی چهارم اوت( 13 مرداد) به سنگاپور می‌رود تا در پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور شرکت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین قرار است درباره تجارت و سرمایه گذاری در شرق آسیا به سخنرانی بپردازد و سپس در چهارم تا ششم اوت توقفی در مالزی داشته باشد و در نشست 10کشور مجمع جنوب شرق آسیا شرکت کند.

این دیپلمات ارشد ایالات متحده همچنین از ششم تا هشتم اوت سال جاری میلادی به هانوی، ویتنام می‌رود و قرار است در بیستمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک پس از جنگ میان دو کشور حضور یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =