جلالی:هر روز به هر بهانه رئیس مجلس را تخطئه می کنند/ لاریجانی مثل یک رجل ملی عمل می کند

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: متاسفانه برخی از دوستانی که دم از ولایت می زنند، به آنچه که رهبری مطرح می کنند، توجه نمی کنند.

به گزارش خبرآنلاين، كاظم جلالي امروز و در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاقاتي كه امروز بين او و يكي از نمايندگان منتسب به جبهه پايداري پيش آمده بود، خاطرنشان كرد: آنچه كه من مي خواستم در تذكر بگويم كه نشد آن ها را بيان كنيم اين بود كه رهبرانقلاب اشاره كردند در موضوع هسته اي به گونه اي پيش نرويد كه موجب دو دستگي شود.

وي افزود: متاسفانه برخي از دوستاني كه دم از ولايت مي زنند، به آنچه كه رهبري مطرح مي كنند، توجه نمي كنند چراكه در بحث هسته اي ايشان فرمودند كه ايجاد دو دستگي نشود و همه با هم پيش برويد.

جلالي ادامه داد: معني اين سخن این است كه حال اگر ترجمه برجام چندروزي با تاخير به دست مان رسيد كه البته اي كاش زودتر مي رسيد بلوا نكنيم چون اين موضوع آنقدر مهم نيست كه بين خودمان دو دستگي ايجاد كنيم. مگرآسمان به زمين آمده يا زمين به آسمان رفته كه اين اتفاق،موجب شود در داخل مجلس مرتب تذكر بدهيم، بر طبل دو دستگي بكوبيم و به رئيس مجلس توهين كنيم.

جلالي با بيان اينكه اين مسائل حاشيه اي، اين قدر نمي صرفد و ما نبايد مدام توپ را به زمين خودمان شوت كنيم، افزود: نبايد درگير چالش هاي بيهوده شويم وبا ادبيات توهين آميز صحبت كنيم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: در مورد تيم هسته اي ببينيد كه اگر جاي ما با دوستان عوض شده بود و ما نسبت به تيم هسته اي منتقد بوديم و آن ها طرفدار بودند و رهبري هم اين عبارات والا را در مورد تيم هسته اي به كار مي برد ، دوستان به ما چه مي گفتند، نمي گفتند شما بي بصيرت هستيد؟ چون بايد خودتان مي فهميديد كه رهبري چه مي گويد تا ايشان مجبور نباشد بيايند ده بار از تيم هسته اي تعريف كنند اما رهبري امروز اين همه درحمايت و دفاع از عملكرد تيم هسته اي صحبت كردند اما باز مي بينيم كه وزير خارجه به مجلس مي ايد و از سوي برخي دوستان با توهين مواجه و خائن خطاب مي شود آيا اين كار درستي است ؟ آيا اين حركت در مسير ولايت است؟

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با تاكيد براينكه ما در گذشته نيز تذكرات مشفقانه به دوستان داده ايم، خاطرنشان كرد: در جريان گرفتن سفارت انگليس ما مخالفت كرديم و گفتيم دوران اين كارها گذشته است اما آقايان رفتند اين كار را انجام دادند. بعدا ديديم كه رهبري در يك ديداري كه با دانشجويان داشتند فرمودند كه اين كار اشتباه بود ونبايد اتفاق مي افتاد و بعد هم ديديد كه در زمينه ايجاد روابط به اين كشور چه مشكلاتي ايجاد شد.

جلالي تصريح كرد: ما مي گوييم در شرايط حساسي قرار داريم. در ميان آمريكايي ها تشتت وجود دارد وجمهوري خواه‌ها و دموكرات ها هر كدام يك حرف مي زنند ولي هيچ دليلي وجود ندارد كه ما مثل امريكايي ها رفتار كنيم و از انها كپي برداري كنيم چون در امريكا عنصري به نام ولايت فقيه و وفصل الخطاب وجود ندارد و آن ها اختلافات شان در جايي قابل جمع كردن نيست ولي به حمدالله در اينجا هم سازوكارهايي وجود دارد كه نهاد ها كارشان را انجام بدهند و هم نهايتا رهبري است كه تعيين تكليف مي كنند.

جلالي تاكيد كرد: نبايد شتابزده شويم چون كسي نمي خواهد جلوي اختيارات مجلس را بگيرد و مجلس اگر جزو اختياراتش باشد حتما بايد برجام را بررسي كند و اين طور نيست كه بگوييم نبايد انتقاد كرد بلكه مي گوييم روي موضوعات صرفا حاشيه اي كه محتوا ندارد، ايجاد دو دستگي نكنيم.

رئيس فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت تصريح كرد: ديروز يكي از دوستان گفته بود، شنيد ايم ترجمه برجام را وزارت خارجه داده است و آقاي لاريجاني مي خواهد در متن آن دست كاري كند. من سريع خدمت رئيس مجلس رفته و گفتم كه فلان نماينده محترمي كه از دوستان جبهه پايداري است چنين حرفي زده است اما ايشان به من گفت مگر ما مي توانيم دست كاري كنيم؟متن كه مشخص است و وجود دارد. چند غلط داشته كه خودشان گفته اند مي خواهند غلط ها را اصلاح كنند ما گفتيم پس، بعد از اصلاح توزيع كنند. اما آيا اين موضوع ارزش و وزن اين را دارد كه ما اينقدر براي آن انرژي بگذاريم؟ بين خودمان اختلاف ايجاد كنيم و وقت مجلس را بگيريم. البته مجلس بايد با وقار و سنجيدگي وظايف قانوني خودش را انجام دهد و حتما بايد متن را بررسي كند وترديدي وجود ندارد و مطمئنا نمايندگان با دلسوزي تذكر مي دهند امادلسوزي ها را بايد در مسيري هدايت كرد كه تشتت و اختلاف در درون جامعه ايجاد نشود.

جلالي تاكيد كرد: نمايندگان مجلس منتخب ملت اند و رئيس مجلس منتخب منتخبين ملت است يعني علاوه براينكه خودش منتخب و نماينده مردم است اكثريت نمايندگان به او راي مي دهند كه به عنوان رئيس و مدير جلسه باشد پس داراي جايگاه و حرمت است و اينكه هر روز و به هر دليلي رئيس مجلس را تخطئه كنيم، درست نيست. واقعا بنده در اين قضايا ديده ام كه آقاي لاريجاني به عنوان يك رجل ملي عمل مي كند. كه اين قابل تحسين است.

وي افزود: بعضي از آقايان رفته اند در محافلي كه پخش رسانه اي نبوده عباراتي در باره رئيس مجلس به كار برده اند كه انسان شرم مي كند آن ها را به زبان اورد؟ اين كه كار درستي نيست.بنده نياز ويژه اي به كسي ندارم و من از روز اول گفته ام كه همين چهار دوره هم كه نماينده بوده ام كافي است. الان هم خيلي علاقه مند نيستيم كه در مجلس بعد حضور داشته باشيم.

وی در پایان با بیان اینکه ترجمه متن برجام در مجلس توزیع شده درباره تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای نیز گفت: این قانون قابل احترام و مصوب اكثريت نمايندگان است 15 نفر باید برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شود. تاکید ما این است که اعضای این کمیسیون از همه جریانات سیاسی داخل مجلس باشند چراكه ما انحصار گرایی را قبول نداریم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =