رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان نسبت به برخی شایعات درباره ریاست وی در مجلس و منش مدیریتی وی پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاين، امروز برخي نمايندگان دلواپس مجلس، با انتقاد از ترجمه متن توافق هسته اي، از هيات رئيسه و شخص رئيس مجلس به خاطر حمايت از مذاکره کنندگان انتقاد کردند . اگرچه سخنان آنها از تريبون مجلس منتشر شد اما حجت السلام محمدحسن ابوترابي فرد که رياست جلسه را بر عهده داشت، براي آنکه جلوي تشنج در مجلس را بگيرد، به منتقدان نمايندگان دلواپس اجازه تذکر دادن متقابل نداد. {شرح کامل اين ماجرا را اينجا بخوانيد}.

همين امر منجر به ارائه تذکري در پايان جلسه علني مجلس شد. محمدرضا تابش که مي گفت ارائه تذکر در پايان جلسه علني و نه در زماني که بحث در جلسه جريان داشته مثل «نون بيات شده» است، در انتقاد به رياست ابوترابي فرد گفت: متاسفانه اجازه توضيح و دفاع به نماينده اي که به او اهانت شده را ندادند. وظيفه رئيس جلسه بود که مانع از اظهارات نمايندگاني مي شد که خارج از دستور حرف مي زدند. اما آقاي ابوترابي رعايت اين موارد را نکرد.

وي افزود: برخي دوستاني عليه توافق هسته اي شمشيرشان را از رو بسته اند، در حالي که مردم به نتايج مذاکرات اميدوار هستند. اين آقايان در هرجلسه اجازه مي يابند مکنونات قلبي خود را بي محابا اعلام کنند. رئيس جلسه مي تواند با تذکر، نطق آنها را قطع کند. اما او پس از اظهارات دو نفر از نماينده ها توضيحاتي داد که ديگر به درد نمي خورد!

وي با بيان اينکه «اين افراد در اقليتند که مي خواهند توافق را منکوب کنند» ادامه داد: هر صدايي که به تضعيف روحيه مردم بيانجامد و وحدت را مخدوش کند، محکوم است. اما متاسفانه رئيس جلسه حتي اجازه نداد که نماينده اي که مورد اهانت قرار گرفته بود، پاسخ دهد. ايشان بايد آيين نامه را ملاک عمل قرار دهد. متاسفانه در مجلس هفتم ما براي هر تذکري بايد از رئيس جلسه اجازه مي گرفتيم اما حالا که فضاي بازي که در مجلس و جامعه ايجاد شده، لااقل به ما و کساني مه مورد اهانت قرار گرفتند اجازه پاسخگويي داده شود.

علي لاريجاني که پس از اعتراض به رياست ابوترابي فرد، به صحن علني آمده و رياست را بر عهده گرفته بود، در پاسخ به اين تذکر گفت: اين حسن جامعه ماست که همه با دغدغه و حساس هستند و مي خواهند موضوع توافق را بررسي کنند. اما به گفته رهبري اين نبايد منجر به انشقاق شود و بايد اظهار نظر با رعايت احترام باشد.

وي با بيان اينکه بررسي اين موضوع در مجلس هم حق مجلس است و اشکالي ندارد که برخي مخالف و يا نسبت به آن ملاحظاتي داشته باشد، افزود: اما برخي اين را تبديل به اختلاف دروني نکنند. با اخلاق و متانت اين کار را بکنند و بي جهت سوء ظن نداشته باشند.

رئيس مجلس در واکنش به انتقادات برخي نمايندگان دلواپس از اينکه چرا متن توافق با تاخير به مجلس ارائه شد، هم گفت: ما اصرار کرديم در اسرع وقت وزير بيايد و توضيح دهد. ايشان هم آمد و متن توافق را آورد در حاليکه هنوز کاملا متن منقح نشده بود. ما به آنها گفتيم متن را دقيق کنيد و بعد بياوريد، که ديروز آوردند و گفتم براي نمايندگان تکثير و توزيع شود.

لاريجاني با اشاره به اينکه حرف هايي در صحن مجلس عليه او زده مي شود، ادامه داد: من ايرادي نمي بينم که آقاي کوچک زاده بيايد و حرفش را بزند. ولي نمي فهمم به گفته ايشان چه کسي سلطنت طلبانه در اين زمينه رفتار کرده است؟ برخي گفته بودند که لاریجانی نمی‌گذارد مسائل هسته‌ای در مجلس مطرح شود، چون روحاني و هاشمي لاريجاني را رييس مجلس کرده اند، آخر اين چه حرفي است؟ رئيس مجلس با راي نمايندگان، رئيس مي شود. آيا اين مدل حرف زدن، توهين به مجلس نيست؟ يا اينکه برخي گفته بودند که «سگ احمدي نژاد و مشايي به اينها شرف دارد!» من همين جا يکبار ديگر شهادتين مي گويم «اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله». چطور ممکن است سگ کسي شرف داشته باشد به کسي که شهادتين گفته و مسلمان است؟

وي با تاکيد بر اينکه خود را موظف به حمايت از آن چيزي مي داند که باعث شرف مجلس مي شود، افزود: خواهشم اين است که در بررسي مساله مهم و اساسي مذاکرات هسته اي، شکاف در کشور ايجاد نشود و اخلاقي عمل شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    عجب توهین هایی اینها می کنند. از کجا حمایت می شوند؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      5 0
      نمي داني؟؟؟
    • سعدى A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      9 0
      ازهمونجائى كه حسين آقاكيهانى حمايت ميشه. اظهرمن الشمس است اينهادست وپاهاى آخرشون روميزنن.فكرميكنن شايدفرجى بشه واينهادوباره كاسب تحريم بشن. بابا، ايهاالناس تموم شددست بردارين دوره شماهاونون به نرخ روزخوردن ازتحريمهاتموم شدروزگار دشمنان ملت به سرآمد
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    چه پر توقع.اصولا در قاموس دلواپسا و پایداریا کلمه ای بنام اخلاق وجود نداره. مثلا یکشنبه سیاه مجلس اخلاقی بود؟ برخورد اقای کوچک زاده با اقای دکتر ظریف اخلاقی بود؟ خوابیدن اقای حسنیان در جلسه توضیح برجام اخلاقیه و ........
  • سجاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله وای بر تفرقه انداز آقای کوچک زاده شما را خدا به راه راست هدایت کند
  • احمد A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    آقای لاریجانی مدیریت شما همیشه عالی ومنصفانه بوده به آنانکه بحث سگ را پیش کشیدند بگویید ماه نور افکند و..........عوعو کند
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      3 0
      احســـــــــــــنت
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      2 0
      مگه احمدی نژاد و مشائی سگ هم دارن؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    76 49
    آقاي لاريجاني مردي شريف و شرافتمند هستند كه لايق جامه وكيل ملت مي باشند.
  • مشایی A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    61 7
    حتما فایل صوتی بدون سانسور کل ماوقع را در سایت قرار دهید لطفا
  • بی نام RO ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    45 6
    ای خدااااااااااااااااااا دردم رو به کی بگم
  • وحید A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    95 18
    آقای لاریجانی مرحبا . از این که با دولت همدلی میکنید و اجازه نمی دهید برخی اقلیتهای بی اخلاق بین شما و دولت انشقاق ایجاد کنند ممنونیم .
  • بازنشسته DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 2
    دکترعلی لاریجانی یک سیاستمدارانقلابی باهوش است ، ویک رئیس قوه مقننه مقتدرومودبراست،سیاست ایشان با منافع ملی هماهنگ است ،
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    دلولپسان؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    زنده بادعلی لاریجانی که درددل مردم رامیداند وحرف حق رامیزندولی متاسفم برای تعداد اقلیتی نماینده که خودشون هم خوب میدونندکه هیچگونه محبوبیتی درافکارعمومی ندارندوچگونه بمجلس راه پیداکرده اند باشه حسابشونو توانتخابات بعد مردم خواهندداد من موندم این اشخاص فکراینونمیکنندکه زندگی ادامه دارد وبعدها درجامعه چه پاسخی به جامعه خواهندداد واینکه دنیادارمکافاته من که میگم اعتقادندارن اگرداشتندازمنطق پیروی میکردندازازاحساس ومنافع شخصی
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    مرد اخلاق و سياست ، خوشحاليم كه لاريجاني رو تو مجلس و روحاني و تو دولت داريم كه وضع مملكت مثل ٨ سال گذشته نباشه ، اگه اينا دلواپسهاكوچكترين موردي از علي لاريجاني داشتند با اين كارهايي كه ايشان طي چند سال گذشته با افراطيوني مثل اينا كرده و جلوي سقوط مملكت رو گرفته ، مجلس رو به توپ ميبستن درود بر لاريجاني و روحاني
  • عبد الحیدر A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 0
    و اشهد ان علی ولی الله...
  • سیدمحمد A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    مدیریت لاریجانی محبوبیت ایرانی
  • محمد IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    3 0
    نمایندگان مجلس با رای مردم به مجلس رفته اند، الان هم ببینند مردم چه میخواهند همان را عمل کنند نه اینکه سنگ دولتی که سالیان سال مملکت را به عقب بردند حمایت کنند
  • بی نام US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    5 1
    این تندروها را همین آقای لاریجانی در زمان ریاست صدا و سیما پرورش داد و بزرگ کرد الانم نتیجه اش را داره می بینه صدا و سیما همان زمان یکی از پایگاه های اصلی آقای حسینیان بود، آیا اینطور نبود؟