پیشنهاد دادن بسته جبرانی 350 هزار تومانی به کارگران/کارفرماها، اظهار نظر نمی کنند

مهر نوشت:

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح بسته جدید کارگران درباره جبران کسری قدرت خرید امسال، گفت: جبران افت ۳۵۰ هزارتومانی قدرت معیشتی خانوار کارگری به کارفرمایان پیشنهاد شد.

فرامرز توفیقی از بسته نهایی پیشنهادی نمایندگان کارگران درباره وضعیت معیشت خانوار کارگری در سال جاری خبر داد و گفت: در نشست شب گذشته شورای عالی کار، از کارفرمایان خواستیم تا کسری ۳۵۰ هزارتومانی قدرت خرید کارگران در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۳۰ هزارتومان بالاتر یا پایین تر را جبران کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: محاسبات تمامی تشکل های کارگری کشور درباره میزان کسری قدرت خرید خانوار در سال جاری نسبت به پارسال به عدد ۳۵۰ هزارتومان رسید. این پیشنهاد روشن را به نمایندگان کارفرمایان دادیم اما آنها از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

توفیقی گفت: از سویی معاون وزیر کار به عنوان نماینده دولت نیز با پیشنهاد جبران قدرت خرید کارگران موافق بود. به صورت کلی پیشنهاد این است که کارفرمایان به نحوی در قالب افزایش حداقل مزد، بن نقدی، حق مسکن، حق سنوات، پاداش و عیدی و سایر مزایای جانبی مزد، این کسری قدرت خرید را جبران کنند.

این مقام مسئول کارگری کشور گفت: اگر این کار بشود، افت قدرت خرید کارگران متوقف خواهد شد. البته به کارفرمایان اعلام کردیم، افت قدرت مالی کارفرمایان در سال های اخیر ناشی از سیاست های دولت قبل بوده و از اینرو باید مورد حمایت قرار گیرند.

عضو شورای عالی کار گفت: همچنین به دولت نیز پیشنهاد شد تا در قالب پیمان های دسته جمعی، افت ۷۲ درصدی قدرت خرید کارگران را که از محل سیاست گذاری های دولت در سال های گذشته به وجود آمده را در یک دوره زمانی ۵ ساله جبران کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    64 2
    بخدا به سختی زندگی میکنم با حقوق 850تومان یه ذره وضعیت ناگواره قشره کارگرو درک کنید...
    • بی نام EU ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
      2 10
      این کارگرها همیشه مینالن. من خودم تو یه کارخونه معمولی سرپرست هستم و می بینم که کارگرها کم کم 1 یا 1200 حقوقشونه. اینقدر سیاه نمایی نکنید. درسته پایه حقوق 600 تومنه اما کدوم کارگری 600 حقوق میگیره که اینقدر مینالید؟؟؟
  • محسن A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    6 3
    ولي واقعا دقت كنيد به كارفرمايان خورد كارفرمايي كه سازمان هاي دولتي پولهاشون رو نميدن و مجبورن به شكل وجداني همه ي هزينه ها و حقوق كارمندان و كارگران رو بدهند... كاش مقداري از موارد مشوق هم براي كارفرمايان خورد مثل معافيت هاي مالياتي و يا بيمه اي براي شركت هاي زير 25 نفر اعمال ميكردند. و يا پيشنهاد شركت هاي بيمه اي براي اعمال بيمه تكميلي درمان به اين شركت ها بجاي 45 نفر در حد 15 نفر بيمه شد... بخدا كارفرمايان خورد هم وضع بهتري از كارگران ندارند...
  • کارگر A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    24 1
    من زندگی نمیکنم، فقط زندم...