۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

نسیم آنلاین نوشت:

قیمت هر اونس طلا پس از پنج روز افزایش، امروز به دلیل برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران هفت دلار کاهش یافت و به ۱۲۲۴ دلار رسید

به گزارش رویترز، قیمت طلا پس از 5 روز افزایش، امروز به دلیل برداشت سود از سوی سرمایه گذاران و افزایش ارزش دلار کاهش یافت. سرمایه گذاران در حال رصد کردن وضعیت بحران بدهی های یونان و صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو هستند که قرار است منتشر شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 7 دلار کاهش به 1224 دلار رسید که حدود 8 دلار با بالاترین رقم 3 ماه اخیر (1232 دلار و 20 سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله داشت.

پس از آنکه آمارهای بازار کار و خرده فروشی در آمریکا و احساس مصرف کننده در این کشور از تضعیف اقتصاد آمریکا خبر داد و این احتمال را قوت بخشید که فدرال رزرو به این زودی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، قیمت فلز زرد تا روز دوشنبه 5 جلسه متوالی افزایش یافت.

کاهش دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به پایین ترین رقم 4 ماه گذشته یعنی 718.24 تن در روز دوشنبه نیز موجب تضعیف قیمت ها شد.

یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: «پس از آنکه طلا نتوانست در نزدیکی 1230 دلار باقی بماند و ارزش دلار بالا رفت، ما شاهد برداشت سود در بازار بوده ایم.»

ارزش دلار روز دوشنبه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی بیش از یک درصد افزایش یافت.

تجار گفتند، روز چهارشنبه همزمان با انتشار صورت مذاکرات نشست ماه آوریل فدرال رزرو احتمالا قیمت طلا دستخوش تغییراتی خواهد شد.

بازارها به دقت در حال رصد کردن صورت مذاکرات فدرال رزرو هستند تا زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا را حدس بزنند.

آمارهای ضعیف اخیر این نظر را تقویت کرده است که اقتصاد آمریکا به حد کافی وارد دوره ترمیمی قوی نشده است تا فدرال رزرو آمریکا بتواند در ماه ژوئن افزایش نرخ بهره را آغاز کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =