نسیم آنلاین نوشت:

مشاور ارشد رئیس جمهور در جشن امتنان از کارآفرینان برتر مازندران افزود: دولت به سیستم بانکی بدهکار است و بخش عمده این بدهی مربوط به اوراق مشارکت است که این دولت این اوراق را نگرفته، ولی سررسید آن در زمان دولت فعلی است

اکبر ترکان با بیان اینکه تسهیلاتی که به اقتصاد داده می شود برای چرخش آن کافی نیست، گفت: گردش پول در سیستم اقتصاد کشور کافی نبوده و پول در نقاطی حبس شده است.

ترکان با بیان اینکه دولت به سیستم بانکی بدهکار است، افزود: بخش عمده این بدهی مربوط به اوراق مشارکت است که این دولت این اوراق را نگرفته ولی سررسید آن در زمان دولت فعلی است. ۵۰ هزار میلیارد تومان برای طرح مسکن مهر پول گرفتند که خیلی زمان می برد تا این پول برگردد.

مشاور ارشد رئیس جمهوری با بیان اینکه عده ای از وام گیرندگان وام را گرفته و در صنعت به کار نبرده اند، گفت: باید کسانی که وام را گرفته اند و در صنعت به کار نبرده اند، پیدا شوند و از سوی دستگاه قضایی پیگیری شود.

اکبر ترکان ادامه داد: بخش ناسالم بانک ها باید مورد شناسایی و پیگیری قرار بگیرد تا بخش سالم وخدمتگذار آن آسیب نبیند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری در این مراسم گفت: کار آفرینان در صحنه واقعی اقتصاد هستند و آن چه که آن ها منتقل می کنند برای ما آموزنده است.

وی تصریح کرد: سهم کل تسهیلات بانکی نسبت به تولید ناخالص در کشورهای دنیا بین۶۰ تا ۱۰۰ درصد است ولی درکشور ما به طور اسمی ۳۴ درصد وعدد واقعی خیلی کمتر است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 0
    دولت و قوه قضاییه باید با قدرت وجدیت انحراف تسهیلات را پیگیری وبا عاملین پرداخت و سواستفاده کنندگان از تسهیلات تولید که با دلالی وسوداگری و موارد مشابه به اقتصاد واشتغال کشور خیانت کردن در اسرع وقت برخورد در خور جرم را اعمال کنند