در نمونه ایرانی اگر خدای نکرده با هر وسیله ای حتی موتور گازی تصادف کنید به احتمال 99درصد منجر به مرگ خواهد شد و شما بدون درد، راحت می شوید اما با توجه به مقاوم سازی نمونه عراقی، به احتمال 99 درصد با قطع عضو و رفتن به کما و ... همراه خواهد بود که ادامه زندگی را خیلی سخت خواهد کرد.

یکی از مسولین سابق سازمان تامین اجتماعی متخلص به «سین. میم» که قبلا ماهی چندین میلیون تومان حقوق دریافت می کرده اعلام کرده است: "در دوره سرپرستی، 6 ماه حقوق نگرفته ام!"

در همین راستا مسولان و اعضای اگا بمب (اتحادیه گلریزان گیری امیدواران برای مدیران بی بضاعت) که شامل کارگران روز مزد، کارگران دقیقه مزد، کارگران بی مزد، کارگران بی کار، کارگران بیست ماه حقوق نگرفته و دیگر کارگران و کارمندان عزیز می باشد، طی بیانیه ای اعلام داشتند:

از همه کارگران، کارمندان و سَرِکاران زحمت کش و همیشه همراه درخواست می شود تا با دست های سخاوتمند خود، گرهی که در کار این مدیر عزیز و دلسوز به وجود آمده را باز کنند. خودتان مستحضرید که وثیقه هشت میلیاردی به تنهایی همچون کوهی بر کول انسان سنگینی می کند، طوری که گویا مجبور شدند دو خانه محقر و عارفانه ی خود را در محله دور افتاده به نام سعادت آباد به عنوان وثیقه قرار دهند. لذا از شما دعوت می شود دست در دست هم در مراسم گلریزان برای این مدیری که مجدانه برای تک تک ما زحمت کشیده اند( طوری که چشمان نازنینشان متاسفانه به علت حجم زیاد کاری دچار مشکل شده است و در یک فقره چک به علت خطای دید، دومیلیارد ین بیشتر نوشته اند) با کمکی کوچک مشکلاتشان را حل کنیم.

یکی از کارگران حاضر در این مراسم به ما گفت: من حدودا ماهی نهصد هزار تومان درآمد دارم و ماهی یک و نیم میلیون تومان خرج زندگی ام می شود! فاصله درآمدم تا صفر زیر یک میلیون تومان است و اگر حقوقم را ندهند تفاوت چندانی با دادنش نمی کند لذا تصمیم گرفتم مثل مابقی عزیزان که در این گلریزان برای این گل سر سبد حضور دارند، هرماه نصف حقوق خود را به این بزرگوار تقدیم کنم: «این حقوق که گرهی از ما باز نمی کنه حداقل مشکل ایشون رو حل کنه!»

*
کمیته کاهش طلاق در استانداری تهران تشکیل شد.
ضمن تبریک به خاطر حسن انتخاب کمیته جدید و اشتغال زایی، از این طریق برخی پیشنهادات عملی خود را اعلام می کنیم باشد که با اجرای آن، به زودی مشکل طلاق ریشه کن شود:

1) باید ریشه ای عمل کنیم. ریشه طلاق هم، ازدواج است، در نتیجه شرایط را طوری بکنیم که کسی توانایی ازدواج نداشته باشد، در نتیجه به تبع رفته رفته آمار طلاق هم کاهش خواهد یافت.

2) قانونی وضع کنیم که هر کسی ازدواج کرد، تا 8 سال نمی تواند طلاق بگیرد. این اتفاق منجر به کاهش شدید آمار طلاق در زمان مدیریت ما می شود، تا 8 سال بعد علم پیشرفت می کند راه حل های دیگری پیدا می شود.

3) میزان و نوع مهریه های را بیشتر و سخت تر کنیم که آقایان جرات طلاق گرفتن نداشته باشند. مثلا دویست کیلو بال پشه، به تعداد سال تولد عروس ضربدر سال تولد پدر به توان تولد مادر، سکه بهار آزادی، قطع پنج دست و پا از داماد! و...

4) به جای وام ازدواج، وام طلاق بدهیم! زوج هایی که می خواهند طلاق بگیرند در نوبت وام قرار بگیرند، تا نوبت وام به آنها برسد، تقریبا به سن هفتاد سالگی می رسند و به علت کهولت سن امکان حضور در دفتر طلاق را نخواهند داشت.

*

پرایدی که با قیمتی بیش از ٢٠ میلیون تومان به‌دست ایرانی‌ها می‌رسد، برای عراقی‌ها با وجود هزینه‌های صادراتی، ١٦,٥ میلیون تومان آب می‌خورد!

یک منبع آگاه در صنعت پراید که می خواست اسمش فاش شود، ولی ما نمی خواستیم در واکنش به این خبر اذعان داشت: متاسفانه بعضی ها که عادت دارند آب موجود در نیمه پر لیوان را در آسیاب دشمن بریزند و هم نوا با استکبار جهانی سعی در خدشه دار کردن زحمات شبانه روزی ما دارند، باز هم دست به سیاه نمایی زدند که چرا پراید ایرانی در ایران 20 میلیون تومان و در عراق 16.5 میلیون توان فروش می رود.

اولا که در عراق 16.5 میلیون نیست، 16 میلیون و 750 هزار تومان است که دوستان می توانند به نمایندگی فروش ما جنب گوجه فروشی سر کوچه سفارت ایران مراجعه کنند.

ثانیا چرا به آپشن هایی که در پراید ایرانی هست ولی در عراقی نیست توجهی نمی کنید؟ آیا درست است منتقدان کوردل این تفاوت های آشکار را نادیده بگیرند و همچون کپکی خپل سر خویش در برف کنند؟ تعدادی از هزاران آپشن و مزیت موجود بر پرایدهای ایرانی که در نمونه مشابه عراقی موجود نیست رو جهت تنویر اذهان عمومی به اختصار عرض می کنم:

1. قیمت بنزین در عراق تقریبا دو برابر قیمتش در ایران است. یعنی هر باکی که پر می کنید، نسبت به عراق یک باک هدیه از ما می گیرید که در سال خودش اندازه قیمت یک پراید خواهد شد.

2. در نمونه ایرانی اگر خدای نکرده با هر وسیله نقلیه ای حتی موتور گازی تصادف کنید به احتمال 99درصد منجر به مرگ خواهد شد و بدون اینکه چیزی بفهمید راحت می شوید. اما نمونه عراقی با توجه به اینکه مقداری مقاوم تر ساخته شده، به احتمال 99 درصد با قطع نخاع، قطع چندین عضو حیاتی، رفتن به کما و ... همراه خواهد بود که زندگی را برای شخص و خانواده اش سخت خواهد کرد.

3. دستمال کاغذی پراید در ایران100 برگ بوده، ولی برای پراید صادراتی 50 برگ است.

4. سالیانه تعداد زیادی در دنیا به علت باز شدن ایر بگ مصدوم یا کشته خواهند شد. لذا اشخاصی که از پراید سفارش داخل استفاده می کنند، مانند نمونه صادراتی آن در معرض عوارض ایر بگ نخواهند بود.

5. مهم تر از همه به همراه نمونه ایرانی یک عدد فلش یک گیگابایتی حاوی فول آلبوم حامد زمانی نیز اهدا خواهد شد. شنیده ها حاکی است با توجه به کمبود این فلش در عراق، این کالا تا مرز هزار دلار توسط دلالان به متقاضیان در آن کشور فروخته می شود که تقریبا معادل ما به التفاوت قیمت است.

 

 

 

صابر قدیمی. خبرآنلاین

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mahmood A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    59 0
    عالی بود
  • محمد A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    98 0
    خودتونو خیلی اذیت نکنید صنعت خودرو سازی در ایران مثل صنعت دخانیات در فرانسه میمونه چون سود سرشاری از اون نصیب دولت میشه با وجود ضرر اشکاری که داره هیچ سیاستمدارو اقتصاددان وابسته به دولت حاضر نیست ازش چشم پوشی کنه
  • مموتی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    46 0
    بیانیه اگا بمب با حال بود....
  • محمد A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    40 0
    اقای قدیمی عاااالی بوووووود....
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    41 0
    عالیییییی خیلیییییی جالب بود مرسی
  • یوسف A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    9 0
    خوب بود
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    10 1
    پراید؟؟واقعا پرایدو مسخره کردی ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    17 0
    این گوجه فروشی سر کوچه سفارت که گفتی شعبه دوم گوجه فروشی در خونه احمدی نیست ؟؟؟؟
  • نگار A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    18 0
    طوری که چشمان نازنینشان متاسفانه به علت حجم زیاد کاری دچار مشکل شده است و در یک فقره چک به علت خطای دید، دومیلیارد ین بیشتر نوشته اند هم خیلی با نمک بود و هم تلخ.