ایرنا نوشت:

اسناد منتشر شده پایگاه افشاگر ویکی لیکس نشان می دهد که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) علاوه بر جاسوسی از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، چند تن از مسئولان ارشد این کشور نیز از جاسوسی آمریکایی ها در امان نمانده اند.
ویکی لیکس: سیا از مسوولان ارشد آلمان هم جاسوسی کرده است
به گزارش ایرنا، پایگاه ویکی لیکس در اسنادی که چهارشنبه منتشر کرده آورده است، عملیات جاسوسی آمریکا چند چهره سیاسی آلمان مانند اسکار لافونتین وزیر دارایی پیشین آلمان، زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان و باربرا هندریکی وزیر محیط زیست را نیز شامل شده است.
این اسناد 69 شماره تلفن شنود شده را نشان می دهد که وزارتخانه های دارایی و کشاورزی آلمان نیز در این فهرست قرار دارند. هنوز هم چند شماره تلفن این فهرست فعال است و این بدان معناست که عملیات جاسوسی ادامه دارد.
این اسناد چند روز پس از افشای جاسوسی آمریکا از مقام های قدیم و جدید فرانسه منتشر می شود؛ اقدامی که اخیرا به وسیله ویکی لیکس افشا و به دردسر و تنشی جدی در روابط دو طرف منجر شده است.
این در حالی است که پیش از این اخباری مبنی بر خدمت آلمان به اهداف آمریکایی در جاسوسی از سایر کشورهای اروپایی منتشر شده بود. اسناد افشا شده به وسیله ادوارد اسنودن دیگر افشاگر جاسوسی های آمریکا حاکی از آن است که سازمان اطلاعات این کشور به مدت چند سال به نیابت از آژانس امنیت ملی آمریکا از سایر کشورهای اروپایی جاسوسی کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =