یادداشت صادق زیبا کلام خطاب به دبیر شورای نگهبان درباره فساد اقتصادی با واکنش کاربران همراه شد. گروهی زیبا کلام را تائید کردند که صدای حرف مردم را می زند و تعدادی از کاربران نوشتند که استدلال های او سست و دارای مغالطه ذهنی است

همانند بسیاری از چهره های مطرح، صادق زیباکلام هم حامیان و منتقدان پر طرفداری دارد؛حامیان او معتقدند او حرفهای صریح می زند و امثال او  را باید قدر دانست. منتقدان او هم می گویند او تنها حرف می زند و متوجه پیچیدگی های اداره کشور نیست.

یکی از کاربران مخالف او نوشت کاش شورای نگهبان ایشان را تایید کند تا نماینده شود یا وزیر تا ببینم چه کاری انجام میدهد.

یکی از حامیان او هم که از این نامه مسرور است نوشت که انتظار دارد همین روند نامه های انتقادی عالی در برابر تمامی موضوعات مهم یا مطرح کشور را زیبا کلام ادامه دهد.

در مقابل کاربری خطاب به این استاد علوم سیاسی نوشت که همه ما به اندازه خودمان در قبال فساد اقتصادی مسئولیت داریم و نباید چشممان را بر آن ببندیم، آیا خود شما نسبت به فساد اقتصادی حزبی که طرفدار آن هستید ساکت نمانده اید؟

در مقابل حامی دیگری  نوشت که سخنرانیهای مقامات مملکت این است که فساد بد است، گرانی بد است، بیکاری باید رفع شود  و... اما یک نفر نیست بپرسد مگر از بین بردن این مصیبتها جزو اولین وظایف مسئولان نیست؟
در مقابل این نظرات کاربری در نقد زیبا کلام نوشت که آیت الله جنتی که چشم برزخی ندارند ببنید این افرادی که تایید میکنند آیا میخواهند در آینده فساد کنند یا نه؟ ایشان کف صلاحیت مبنی بر عدم عناد با نظام رو برای افراد در نظر گرفتند و افراد را تائید می کنند.
نظر کاربر دیگری هم مثل این کاربر این بود که معتقد بود تایید یک نفر برای شرکت در رقابت سیاسی موجب نمی شود تا اعمال و رفتار تایید شدگان و نشدگان همه بر عهده شورای نگهبان باشد.

دیگر منتقد زیبا کلام با انتقاد از این گونه نامه نوشتنها، در کامنت خود نوشت که  دادن صلاحیت به افراد جهت تصدی یک سمت بر اساس مدارک و مستندات موجود و رزومه کاری شخص داده میشود .

در مقابل این نظرات گروهی از کاربران  سوال کردند پس دلیل  رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی چه بوذده است.

چند نفر از کاربران هم یاد دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد افتادند و سوال کردند که چرا دلواپسی هایی که آقای جنتی در خطبه نماز جماعت جمعه به آن اشاره فرموده اند،در 8 سال دولت آقای احمدی نژاد از آن خبری نبود.

نظرات کاربران را اینجا ببینید.


/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386746

برچسب‌ها