ایرنا نوشت:

منابع امنیتی عراق روز چهارشنبه اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش 46 نفر از افراد یک قبیله سنی استان الانبار را که علیه این گروه تروریستی سلاح به دست گرفته بودند، اعدام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، یک مقام مسوول در استان الانبار عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دست کم 46 نفر از افراد قبیله سنی نشین' البونمر' را در استان الانبار که علیه داعشی‌ها سلاح به دست گرفتند، اعدام کرد.

این در حالی است که وزارت حقوق بشر عراق نگرانی شدید خود را از وضعیت غیر انسانی موجود دراستان نینوی و احکام زورگویانه و وحشیانه ای که داعش در این استان صادر می کند، ابراز کرده است.

 براساس این گزارش داعش شماری از افسران بلند پایه ارتش و پلیس موصل را ربوده وپس ازچهار روز آنها را اعدام کرده است.

وزارت حقوق انسان در این باره اعلام کرد که داعش برای جلوگیری از تشکیل گروه های بیداری توسط افسران ارتش و پلیس در موصل جهت بیرون راندن گروه های تروریستی اقدام به این کار کرده است.

در همین حال نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی و بالگردهای رزمی ارتش به منظور بازپس گیری شهر بیجی که در فاصله 200 کیلومتری شمال بغداد پایتخت قرار دارد، از سوی یک منطقه بیابانی به سوی غرب بیجی پیشروی کرده اند.

تروریستهای گروه تکفیری داعش درتهاجمی که از ماه ژوئن دربخش هایی از شمال عراق آغاز شد، شهر بیجی را اشغال و تاسیسات نفتی واقع در اطراف آن را محاصره کردند. اما برغم حملات مکرر وانفجارهای انتحاری، تاکنون نتوانسته اند بر نیروهای دولتی مستقر در داخل این مجتمع نفتی فائق آیند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    16 88
    آدم بی وجود همون بهتر که اعدام بشه.