رئیس جمهور:درآمد اصلی کشور حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است/به دکترین جدید در آموزش علمی نیاز داریم

رئیس جمهور گفت:شرایط جهانی به گونه‌ای است که از درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت، حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده و ما باید با شرایط جدید کنار بیایم.

به گزارش خبرآنلاین, رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس با اشاره به حوادث منطقه گفت: ما در شرایطی هستیم که متاسفانه منطقه ما از شمال آفریقای تا خاورمیانه‌ را ناامنی و بی‌ثباتی فراگرفته است." همسایگان شرقی و غربی ما و از همه سمت مشکلات و ناامنی را امروز شاهدیم؛ چشم امید دوستان ما و چشم امید مسلمانان و مردم منطقه به ایران اسلامی است؛ به ملت بزرگ و متحد این سرزمین است و امروز بحمدالله ما شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری و همدلی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم، همه ما هدف واحدی را دنبال می‌کنیم که بعد از رضای حق، رضای عامه است؛ خشنودی خداوند و مردم همه هدف ماست."
رئیس‌جمهور که می گفت وزارت علوم از حساسیت خاصی آنهم با یک جمعیت دانشجویی بالای 4 میلیون نفر برخوردار است, ادامه داد: آبا محققین و اعضای هیئت علمی حدود 70 هزار نفر، جمعیت بسیار بزرگ، فرهیخته، تاثیرگذار و امید برای آینده کشور است.
روحانی همچنین در ادامه سخنانش گفت: اگر ما به فکر نشاط علمی و پیشرفت علمی و توسعه علمی و توسعه اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دانش محور هستیم، راهش از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌گذرد.
روحانی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما امروز نیاز به فضای آرام دارند که یک مرکز اندیشه، علم، تحقیق و دانش باشند. ما نمی‌خواهیم بگوییم دانشگاه‌های ما از سیاست فاصله داشته باشند و از مسائل سیاسی بی‌خبر باشند اما حتما هم نمی‌خواهیم دانشگاه باشگاه سیاسی باشد.
وی افزود: من بسیار خوشحالم که از آغاز دولت یازدهم تا امروز چه وزیر محترمی که مسئولیت آموزش عالی را بر دوش داشت و چه دو سرپرستی که در دو مقطع این مسئولیت را بر دوش گرفتند، تلاش کردند محیط دانشگاه محیط آرامی باشد. ما می‌خواهیم دانشگاه ما به تولید متصل باشد. ما می‌خواهیم پیشرفت علمی ما در کتاب‌ها و مقالات علمی منحصر نماند. ما می خواهیم زنجیره علم و دانش تا تولید و فتح بازار و برندهای جدید ادامه یابد.

روحانی با بیان اینکه ما نیاز به دکترین جدید در آموزش علمی و برنامه ریزی جدید نیاز داریم, اظهار داشت:نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست بازی باشد. ما نمی‌خواهیم دانشگاه ما جولانگاه این یا آن جناح باشد. به گزارش تسنیم، روحانی ادامه داد: می‌خواهیم اعتدال در دانشگاه ما حاکم باشد. آرامش حاکم باشد و هر کس مسئول آموزش عالی است باید بداند مبنا شایسته سالاری است. نه این جناح و نه آن جناح، فرقی برای ما وجود ندارد.
رئیس جمهور که می گفت من اولین سخنم با هر سه وزیراین بود که می‌خواهیم کیفیت علمی دانشگاه‌های ما افزایش یابد, افزود:ما دنبال توسعه علمی توام با توسعه اخلاقی و فرهنگی در دانشگاه هستیم.من به آنها گفتم که می‌خواهیم دانشگاه ما یک دانشگاه مومن، پایبند به اصول نظام و انقلاب و خدمتگزار به ملت بزرگ ایران باشد.
رئیس جمهور اضافه کرد: به همه آنها عرض کردم کسی باید مسئولیت را بپذیرد که مدیریت لازم و لیاقت لازم و علم و دانش کافی و تعهد اخلاقی لازم را دارد و معتدل است و افراطی نیست. این جناح یا آن جناح فرقی ندارد.

17/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    14 0
    شما که کنار اومده خدایی هستی این مردم بدبختن که باید با این شرایط کنار بیان .