مهر نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ائتلاف ضد داعش را بهانه آمریکا برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه دانست و گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاست مقابله گزینشی با تروریسم،‌ عدم صداقت در مبارزه با آن‌ها و منفعت‌طلبی و منفعت‌جویی در منطقه،‌ در مبارزه با تروریست توفیقی نخواهند داشت.

میرسلاو لایچاک وزیر خارجه جمهوری اسلواک بعدازظهر امروز با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلواک گفت:‌ با توجه به پیشینه مثبت روابط دو کشور و ذهنیت مثبت مردم ایران از اسواک‌ها، مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط خود با مجلس اسلواک در قالب گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های تخصصی مجالس استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه و عراق ائتلاف آمریکا و هم‌پیمانش برای مبارزه با تروریسم در این کشورها گفت: آمریکا و هم‌پیمانش با سیاست مقابله گزینشی با تروریسم،‌ عدم صداقت در مبارزه با آن‌ها و منفعت‌طلبی و منفعت‌جویی در منطقه،‌ در مبارزه با تروریست توفیقی نخواهند داشت.

وی ائتلاف ضد داعش را بهانه آمریکا برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه دانست.

بروجردی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و با رویکرد حفظ این اصل و مخالفت جدی با بمب هسته‌ای و ساخت آن در عین پایبندی به مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حق خود ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اسلواک میرسلاو لایچاک نیز در این دیدار با اشاره علاقمندی کشورش برای گسترش روابط خود با ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دو کشور در عرصه‌های مختلف دارند جمهوری اسلواک از گسترش روابط تجاری، اقتصادی و علمی و فناوری محور خود با ایران استقبال می‌کند.

میرسلاو لایچاک وزیر خارجه اسلواک افزود: جمهوری اسلواک از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند و امیدوار است نتیجه مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 رفع کامل تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران باش

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 38
    امریکا و کشورهای عربی نمی توانند منکر نقش خود در تشکیل گروه های افراطی در منطقه شوند و ملتهای جهان نیز متوجه این موضوع هستند. از این پس بهتر است با پذیرفتن اشتباهات ، سعی در تصحیح سیاست های خود بنمایند و جدا از توسل به پروپاگاندا برای فرار از زیر بار مسئولیت اجتناب کنند.
    • Казвам се A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      14 5
      شما که هیچ مدرکی نداری الکی جو گیر نشو. به حرف های 20:30 و گفت وگوی ویژه خبری و... مربوط به ضرغامی اعتماد نکنید.............................