ایسنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور داریم و اگر خیلی خوب عمل کنیم، ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌توانیم سالانه به این بخش اختصاص دهیم، تا ۱۰ سال آینده پروژه کلنگ خورده داریم و باید بعد از اتمام این‌ها کلنگ جدید به زمین بزنیم.

محمدرضا باهنر صبح امروز در جلسه شورای حفاظت آب استان کرمان اظهار کرد: این نگرانی‌های مسئله آب حدود ۱۰ سال است که در بعضی خواص وجود دارد و اقداماتی انجام شده اما منتج به نتیجه قابل قبولی نشده است.

وی افزود: سهم آب شرب و صنعت در کشور هشت و نیم درصد و بیش از ۹۰ درصد در کشاورزی است که با این شرایط بهره‌وری در بخش کشاورزی بسیار مهم است و باید بدانیم با هفت درصد صرفه‌جویی در آب کشاورزی، کل مشکل شرب و صنعت در کشور حل می‌شود.

باهنر تصریح کرد: بحث کم‌آبی مسئله ملی است و به دلیل اینکه نزولات آسمانی کم بوده، عموما رعایت عرفی و سنتی در صرفه‌جویی آب می‌کنیم، اما اصلا کفایت نمی‌کند.

وی بیان کرد: اگر در کشور آب را بر مبنای اقتصاد تعریف نکنیم، در آینده مسئله امنیتی شده و وضعیتی با هزینه‌های کنترل بسیار سنگین خواهد بود و لذا باید به آب به عنوان مقوله کاملا اقتصادی نگاه کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کشاورزان استان کرمان بیان کرد ظرف ۵۰ سال گذشته به قیمت امروز ۲۰ میلیارد دلار پسته فروخته و ۴۰ میلیارد دلار آب مصرف کرده‌ایم.

وی افزود: این وضعیت عدم بهره‌وری درست از منابع آبی برای محصول گران‌قیمتی مانند پسته است و در محصولات دیگر وضعیت بدتر است.

باهنر اظهار کرد: طی دو روز آینده جلسه مستقلی با حضور وزیر نیرو و جهاد کشاورزی در زمینه آب داریم و از اینکه استان کرمان داوطلبانه ستادی تشکیل داده و کار را شروع کرده تشکر می‌کنم و با همه وجود از این کار حمایت می‌کنم.

وی تصریح کرد: حاکم عادل کسی است که منافع مردم را بر رضایت کوتاه مدت آن‌ها ترجیح دهد.

باهنر بیان کرد: بسیاری از جاها در صورتی که آموزش و توضیح باشد، منافع مردم می‌تواند با رضایت آن‌ها همسو باشد و اگر در تضاد بود، مکلف هستیم منافع مردم را به رضایت آن‌ها ترجیح دهیم.

وی افزود: چه در بحث انتقال آب از حوزه‌های دیگر و چه صرفه‌جویی در بحث آب استان کرمان، نباید روی بودجه‌های دولتی حساب باز کنیم.

باهنر بیان کرد: می‌توانیم با همکاری‌های مردم، دولت، مسوولان و مردم کار را توسعه دهیم.

باهنر تصریح کرد: در ۳۰ سال آینده سوپر تانکرهایی که امروز نفت جابه جه می‌کنند، باید آب جابه جا کنند و آب‌های شیرین در قاره ما نیست.

وی بیان کرد: اوضاع دنیا در حال عوض شدن است و می‌توانیم با تدبیر و فکر در شرایط جدید خود را اداره کنیم.

نایب رییس مجلس گفت: تدبیر دولت یازدهم خوب است اما باید کمی چاشنی شجاعت را بالا برده و محافظه کاری را کنار گذارد.

وی افزود: استان کرمان کارهای بسیار خوبی شروع کرده و این تیپ کارها حتما همکاری نماینده‌ها را می‌طلبد و نمایندگان استان آمادگی برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی دارند و ما نیز در قوانین، پیگیری و اجرای قوانین آماده خدمت‌گزاری هستیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AU ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    34 4
    این حرف یعنی ما بیشتر از مردم میفهمیم مردمی که با رأی خودشون مارو به مجلس فرستادن
  • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    17 4
    فقط تیتر خبر رو خوندم . توهین آشکار.نخوندم چون ترسیدم بیشتر بهم توهین بشه.
  • معلم شرکتی A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    پس ما که تو آزمون استخدامی قبلی نمره نیاوردیم و میخوایم استخدام شیم تکلیفمون چیه
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    1 2
    راست گفته مردم همیشه صلاح خودشون رو نمی دونن.اگه غیر این بودکه اصلا برای چی دولت و مجلس به وجود میومد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 3
    آره عملکردتون نشون میده چقدر در جهت منافع مردم بوده
  • مسعود کنعانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    9 1
    جناب باهنر عزیز: من به عنوان شهروند آبادانی از خانم دکتر ابتکار دعوت به مناظره کردم که متاسفانه تاکنون جوابی نشنیدم .اکنون با شناخت کافی از تبحرحضرت عالی در سخنوری و مباحثه جسارت کرده وهمین پیشنهاد رابه شما هم میدهم. برادر وار بنشینیم و مردم را قانع کنیم.هر راهی که از این بحث ها با کارشناسان مسولین وافرادی ازمتن جامعه منتج شود قدر مسلم برای عموم پذیرفتنی تر خواهد بود..روش اقناعی در دل وجان انسان نفوذ میکند. اما ادبیات تهدیدی یا تحدیدی در بلند مدت اثرات معکوس به بار خواهد آورد.هرچه کی کشت همان بدروی....پس بیاییم بعنوان دلسوزان ملک ودین بذر مهر ودوستی را بین فرزندان این آب وخاک بیفشانیم و هیچ منفذی را برای تفرقه افکنان باز نکنیم. .وشجاعتی هم اگر هست بماند برای دشمنان .با دوستان مروت...لطفا