ایلنا نوشت:

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: برآورد‌ها حاکی از وجود ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار دانش آموز ایرانی در خارج از کشور است که باید با حفظ هویت و پاسداری از ملیت، جامعه هدف را افزایش دهیم.

 علی اصغر فانی در گردهمایی توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بیان اینکه معلمان جزئی از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، خطاب به معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور گفت: شما سفیران دانایی وتعلیم و تربیت هستید.

وی افزود: برای مدارس ایرانی خارج از کشور نیاز به یک بار مهندسی احساس می‌شود و با توجه به اینکه فرهنگ هر کشور با دیگر کشور‌ها متفاوت است نمی‌توانیم نسخه واحدی را ارایه کنیم.

فانی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها باید از انعطاف لازم برخوردار باشد تا علاوه بر نیاز کشور مقصد، خطوط هویتی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و از این رو کار سخت و مهمی در پیش‌ رو قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رییس جمهوری بر اجرای عدالت تکیه و اصرار دارد، افزود: اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور به رغم فشارهای سیاسی و گذشت دو سال از آزمون و مصاحبه مصداق بارز تحقق فرمایش رییس جمهوری است.

وی با بیان اینکه معلمان بر اساس تمام نظرسنجی‌های معتبر و رسمی کشور بالا‌ترین گروه مرجع هستند، خطاب به معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور گفت: عزت مومن به بی‌نیازی اوست پس شخصیت معلمی خود را با حفظ عزت و در عین همه خصایل فرهنگی مراقبت کنید و در کشورهای مقصد طوری فعالیت داشته باشید که زینت جمهوری اسلامی باشید.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    6 0
    هفتی خان رستم و رانت و پارتی بازی در فرستادن معلمان به خارج از کشور مثل بورسیه های رانتی کشور ما کی مانند کشورهای دیگر می شود که از امکانات مردمی همه استفاده کنند ؟؟؟؟؟//