هشتمین و نهمین ماه ریاست جمهوری حسن روحانی مصادف بود با اولین نوروز دولت یازدهم.

سيد صادق روحاني: اين نوروز اما براي دولت همراه با تعطيلي نبود چرا که يک چالش امنيتي براي دولت به وجود آمده بود. 5 مرزبان در مرزهاي سيستان و بلوچستان توسط يک گروهک تروريستي به گروگان گرفته شدند. دولت توانست با کمک معتمدين محلي 4 سرباز را آزاد کند.

در اين دو ماه در حوزه سياست خارجي نيز اتفاقات زيادي رقم خورد. از سفر اشتون به تهران گرفته تا فعاليت هاي فشرده ديپلماتيک ظريف در تهران ، اندونزي و ژاپن. همچنين در اين دو ماه رئيس جمهور دو سفر استاني به استان ها هرمزگان و سيستان و بلوچستان داشت.

 

5تا8 اسفند

دومين سفر استاني روحاني

دومين سفر استاني هيات دولت به استان هرمزگان انجام شد.

7 تا 14 اسفند

دیدار ظريف با سران کشورهای مختلف در تهران

دیداربا اعضای گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران، نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اسپانیا،نشست خبری با وزیر خارجه لهستان ،نشست خبری با وزیر خارجه قطر

 

15 اسفند

سفر ظریف به به اندونزی و ژاپن

ظریف درگزارش فیس بوکی خود جزئیاتی از این دو سفر را رسانه ای کرد.

18 اسفند          

سفر اشتون به تهران

کاترین اشتون در سفر به ایران با مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

21 اسفند

سفر رئیس جمهور به عمان

در پاسخ به سفر پادشاه عمان، رئیس جمهور در این تاریخ به منظور دیدار با سلطان قابوس پادشاه عمان و برخی دیگر از مقامات عالی رتبه این کشور و نیز بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی و عمانی به عمان سفر کرد.

1 فروردين

پيام نوروزي رئيس جمهور

در شامگاه اول فروردین ۱۳۹۳، حسن روحانی پس از تحویل سال خورشیدی پیام نوروزی صادر کرد. وی گفت: سالی که گذشت، با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند. رئیس جمهور ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن نوروز ۱۳۹۳ را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکیه تبریک گفت.

7 فروردین 93

سفر نوروزی رئیس جمهور به افغانستان

رئیس جمهور به منظور حضور در ششمین نشست رؤسای جمهور سه کشور فارسی‌زبان، دومین نشست چهار جانبه رؤسای جمهوری ایران، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان، و مراسم جشن جهانی نوروز به کابل سفر کرد.

 

15 فروردين

آزادي مرزبانان ايراني

مرزبانان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند. حسن روحانی به مناسبت آزادی مرزبانان ایرانی که توسط گروه جیش‌العدل به گروگان گرفته شده بودند، برای مردم ایران، پیام تبریک صادر کرد.

17 فروردین

پیام رئیس جمهور به مناسب آزادی 5 مرزبان ایرانی

رئیس جمهور بعد از آزادی مرزبانان ایرانی که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل به گروگان گرفته شده بودند، برای مردم ایران، پیام تبریک صادر کرد.در مدت گروگان گرفته شدن این افراد وزارت خارجه با مقامات پاکستان برای آزادی این سربازان رایزنی های زیادی انجام داد و نامه ای هم به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نوشته شد.

26 فروردين

سومين سفر استاني

حسن روحانی در سومین سفر استانی خود، به استان سیستان و بلوچستان رفت. وی در سخنرانی خود در شهر زاهدان، از مردم شیعه و سنی سیستان و علماء و ریش‌سفیدان مذاهب مختلف اسلامی در خلال حادثه گروگانگیری مرزداران ایرانی، تشکر کرد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =