تدوین موسوعه 50 جلدی از احادیث مشترک شیعه و سنی

خبرگزاری حوزه نوشت:

پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پروژه تدوین موسوعه 50 جلدی سلسله احادیث مشترک شیعه و سنی را به اتمام رساند. سرانجام بعد از گذشت بیش از نیم قرن از پیشنهاد طرح مهم تقریبی گردآوری "سلسلة الاحادیث المشترکة بین الشیعة و السنة" که نشأت گرفته از اندیشه والای دو شخصیت بزرگ جهان اسلام آیت الله العظمی بروجردی(ره) و شیخ محمود شلتوت (ره) بود، توسط گروه قرآن و حدیث پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اجرا و انشاءالله در قالب موسوعه عظیم 50 جلدی، به تدریج در دسترس اندیشمندان حوزوی، دانشگاهی و محافل علمی جهان اسلام قرار خواهد گرفت.

البته تا کنون حدود 20 جلد از این موسوعه که مشتمل بر مجموعه احادیث مشترک سنی و شیعه در زمینه تفسیر، فقه (همه ابواب فقهی)، کلام ( توحید ، نبوت ، معاد و... )، زندگی و اوصاف رسول اکرم (ص) و اهل بیت مکرمش (امام علی (ع) ،فاطمه زهرا (س)، امام حسن و امام حسین (علیهما السلام)، زندگی و اوصاف انبیاء بزرگ الهی و موضوعات متنوع دیگری چون اقتصاد، اخلاق ، طب و... می باشد، منتشر شده و مابقی مجلدات نیز به تدریج منتشر خواهد شد.

این مجموعه وزین و گرانسنگ علاوه بر تحکیم پایه ها و مبانی وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی، منبع ارزشمند برای محققانی است که روش مقارن را در پژوهش های تفسیری، فقهی، کلامی و تاریخی خویش برگزیده اند. اجرای این پروژه سال ها قبل به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کلید خورد و توسط پژوهشگاه مطالعات تقریبی در سال 1393 به اتمام رسید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    5 1
    آفرین. بسیار عالی است.