رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مردم بیشتر از گذشته در سفرهای استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید تکریم می شوند و عزت آنها بیشتر حفظ می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد نهاوندیان روز چهارشنبه در جریان بازدید از ستاد سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در استان اردبیل در مصاحبه با ایرنا افزود: برخی از مردم این امکان را ندارند که به صورت حضوری نامه خود را به کاروان سفر رییس جمهوری برسانند ولی در این سامانه با شماره تلفن ۱۱۱ می‌توانند از منزل خود با یک تلفن خواسته‌ها ، مطالبات و شکایات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: این کار ابتکار جالبی با هدف تکریم مردم و تسریع در پاسخگویی به مسائل آن‌هاست و در هر استان که سفر رییس جمهوری انجام می‌شود، قدمی رو به جلو برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: در این سامانه که با هدف تکریم بیشتر مردم و با تدبیر دولت یازدهم راه اندازی شده، درخواست‌ها، مطالبات و شکایات مردمی در سامانه ثبت و در سریعترین زمان رسیدگی و به این طریق احترام ولی نعمتان دولت نیز حاصل می‌شود.

وی با کم‌هزینه خواندن ثبت و ارجاع مطالبات و نامه‌های مردمی به رییس‌جمهوری در سامانه سامد اضافه کرد: هر نامه‌ای که در گذشته دریافت می شد، ۳۵ هزار ریال هزینه داشت ولی در روش کنونی صرفه‌جویی هم صورت می‌گیرد و این حرکت شایسته تقدیر و رو به جلو است.

نهاوندیان گفت: ما باید به جایی برسیم که این مراجعات کمتر شده و نظام اداری کشور طوری کار بکند که ما نیاز به این پلکان اضطراری سامانه سامد هم نداشته باشیم.

وی افزود: در این بازدید ملاحظه شد که حدود ۱۸۰ نفر از کارکنان ادارات مختلف استان جمع شده اند و از یک روز قبل از سفر آغاز به کار کرده و در همین فاصله 21 هزار تماس تلفنی گرفته شده و از همه دلنشین تر برخی مراجعات تلفنی در همین فاصله چند ساعت رسیدگی هم شده است.

وی ادامه داد: برخی از درخواست های مردمی پیشنهاد داده شده و برخی نیز اقدام شده است.

وی بیان کرد: کار دیگری که در این سفر انجام شده این است که نمایندگان نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق مهر امام رضا(ع) در ستاد سامد مستقر شده اند و زمینه ای ایجاد شده که بلافاصله بتوانند اقدام کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت: برای ثبت و رسیدگی درخواست‌ها، مطالبات و شکایات لازم نیست که مردم خود در کنار خودرو کاروان سفر به صورت فیزیکی حاضر شوند و نامه خود را تحویل دهند.

وی با اشاره به دریافت تعدادی نامه دستی مردمی در جریان هفتمین سفر کاروان تدبیر و امید به اردبیل بیان کرد: به این نامه‌ها هم رسیدگی می‌شود ولی درخواست‌های مردمی سامانه ۱۱۱ در همان لحظه و در اسرع وقت وارد فرایند رسیدگی می‌شود.

در جریان این بازدید که حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری هم رییس دفتر رییس جمهوری را همراهی می‌کرد، محمد نهاوندیان با یکی از تماس گیرندگان به زبان آذری به گفتگو پرداخت و در خصوص درخواست وی دستور پیگیری و رسیدگی لازم را صادر کرد.

هم اکنون ۲۰۰ دستگاه رایانه با کاربران مرتبط با فراخوان از ادارات دولتی استان در ستاد سامد به کارگیری شده و به صورت شبانه روزی ۶۰۰ نفر کاربر این سامانه در حال دریافت، ثبت و ارجاع درخواست‌های مردمی هستند.

رییس جمهوری و هیات دولت در هفتمین سفر استانی روزهای چهارشنبه ۲۹ و پنجشنبه ۳۰ مراد ماه در استان اردبیل حضور دارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =