فارس نوشت:

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت:ما در حوزه‌های فناوری خیلی جلوتر از آن هستیم که در برخی سریال‌ها و فیلم‌ها نشان داده می‌شود و برخلاف آنچه که هست نخبگان نشان داده می‌شود آنها اصلا آدم‌های عجیب و غریبی نیستند.
نشست تخصصی هنر- صنعت سینما و رابطه آن با فناوری عصر روز گذشته با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، حجت‌اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و جمعی از اعضای صنوف سینمایی در خانه سینما برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نشست که در ادامه نشست‌های تخصصی سینما در خانه سینما برگزار شد، عسگرپور مدیرعامل خانه سینما گفت: از زمان استقرار دولت یازدهم‌ گرایش مثبتی در رابطه دولت با هنرمندان بوجود آمده، ارتباطات غربی در برخی سازمان‌ها پیش از این وجود داشته و سازمان‌ها به طور طبیعی ترجیح می‌دهند با افراد به طور مستقیم در ارتباط باشند، اما این تشریک مساعی و رسیدن به اهداف مثبت نیازمند ارتباطات گسترده‌تری است.

او ادامه داد: ارتباط سینما با فناوری چند نکته را به ذهن‌ها متواتر می‌کند. اینها با تمام فراز و فرود کاری که داشته کمتر توانسته به مسائل فنی بپردازد. جوانانی در بین هموطنانمان توانسته‌اند دستاوردهایی بوجود بیاورند که برخی از آنها معرفی شده و وقتی دیگری باید معرفی شوند. وقتی از دستاورد این جلسه این است که چگونه سینما می‌تواند برای موضوعات علمی و فناوری در کشور ما مناسب باشد.

عسگرپور گفت: به هرحال در سال‌های گذشته سینمای ما دستاوردهایی داشته است اما تاسف می‌خوریم که می‌بینیم بسیاری از کشورهای دیگر خیلی از فناوری‌ها را نداشته‌اند اما امروز دارند و این زیرساخت‌های فناوری در کشور ما عقب‌تر است.

او گفت: همیشه دچار این مشکل ساختاری بوده‌ایم و این باعث شده سینمای ما دچار رخوت و تنهایی شود و دیگر به تولید فیلم‌های عظیم نتوانیم فکر کنیم.

براساس این گزارش،حجت‌اله ایوبی نیز در ادامه این برنامه گفت:‌ سال‌هاست که درهای رزق و روزی در سینمای کشور بسته شده و قفل‌هایی زده شده ما به همه درها می‌کوبیم و امیدواریم کلید ما درها را باز کند و اقتصاد سینما شکل بگیرد برای این کار بخشی از کارها به تولید و درآمد و هزینه برمی‌گردد. بخشی دیگر به زیرساخت برمی‌گردد که آن سالن‌های سینمای ماست که در آن مشکل داریم. بیشتر شهرهای ما سینما ندارد و اگر تولید هم کنیم مشکل نمایش آن‌ها را داریم.

او گفت: سینما بدون صنعت نمی‌تواند ادامه دهد. بحث فناوری در سینما یک رابطه لوکس و شیک نیست و سینما نمی‌تواند بدون فناوری ادامه دهد. در این صورت فیلم‌های خارجی که از زمین و زمان میبارد، وجود دارد و اگر نتوانیم از نبوغ ایرانی‌ها استفاده کنیم، عقب خواهیم ماند.

ایوبی گفت: حضور معاون علمی رئیس جمهور در خانه سینما یک همکاری مفید می‌دانیم و وعده می‌دهم در بخش‌های مختلف افرادی هستند که با عشق و علاقه آمده‌اند و می‌خواهند سینما را روزآمد کنند، اما مشکلاتی دارند، عده‌ای در عرصه جلوه‌های ویژه با جان خود بازی می‌کنند و حتی از ما شهید هم گرفته و امیدواریم که این صنعت در همه این موارد روزآمد شود.

او ادامه داد: تفاهمنامه بین وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری اگر عملیاتی شود، ما و سینماگران به آرزویمان می‌رسیم. سینما گویاترین و جهانی‌ترین زبان بیان تمدن یک ملت است. سینمای ما آماده است و سینماگران ما آماده‌اند و خواهید دید که با بروز شدن این سینما آن‌ها چه کارهای بزرگی خواهند کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =