شفا آنلاین نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: خالکوبی یا تاتو یعنی قرار گرفتن مواد رنگی با فشار خارجی در زیر پوست که باعث تغییرات رنگی می شود. این درحالی است که 70 درصد افراد یک ساعت پس از انجام این کار پشیمان می شوند.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده ضمن اعلام این مطلب گفتت: تمایل رو به رشد اخیر میان جوانان و نوجوانان و برخی بیماران، به دلیل پیروی از مد با عدم رضایت از آن تقاضای پاک کردن آن را به همراه دارد.

به گفته وی تاتو می تواند به دلیل یک رفتار فرقه ای و مذهبی و یا به خاطر زیبایی و یا بدلیل یک عقیده خاص خیابانی باشد.

فوق تخصص پوست؛ مو و زیبایی گفت: در گذشته برای از بین بردن خالکوبی از روش هایی نظیر سایش پوست، سرما درمانی یا حتی روش های تخریبی مانند ساییدن با نمک و مواد اسیدی استفاده می شد که اغلب با نمای ناپسندی همراه بود.

وی با اشاره به این که خالکوبی های سطحی تر و قدیمی تر راحت تر پاک می شوند  گفت: برخی رنگ ها مانند سیاه، آبی و قهوه ای نسبت به رنگ هایی نظیر قرمز راحت تر قابل پاک شدن هستند.

نیلفروش زاده گفت: از جمله لیزرهای مورد استفاده Q- suitched است که بدون ایجاد زخم از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلولهای ایمنی پوست را در زدودن رنگ خالکوبی کمک می کند و البته گاهی اوقات تا 10 جلسه لیزر نیز لازم است.

به گفته وی انواع دیگر لیزر که لیزرهای لایه بردار نیز هستند، لیزرهای اربیوم و CO2 از دیگر لیزرهای لایه بردار هستند که به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارند.

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی گفت: گاهی دیده می شود که آرایشگران برای پاک کردن تاتو به رنگ های همرنگ پوست متوسل می شوند.حال آن که این روش به عنوان بزرگترین اشتباه است. چرا که پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر با اشکالاتی همچون تغییر رنگ تیره صورت می گیرد و وضع بدتر از قبل هم می شود.

وی با اشاره به این که 20 تا 50 جلسه درمان برای بی رنگ کردن واقعی یا محو تاتو لازم است گفت: حتی پس از جلسات متعدد، بعضی تاتوها به طور کامل با تکنیک های فعلی لیزر از بین می رود و حتی موقعی که محو شدن کامل یا نزدیک به کامل ایجاد شد، هنوز یک هاله "روح مانند" از رنگ ها از شکل اصلی تاتو به نظر می رسد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =