مهر نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان طی تماسی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به بسته بودن راه‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر گذرگاه‌های منتهی به غزه برای کمک‌های دارویی و بهداشتی و مداوای مجروحان بازشود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در تماس تلفنی با آقایان خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر ، بار دیگر مراتب همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت فلسطین به ویژه ساکنان غزه را که طی چندهفته اخیر آماج حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند ابراز نمود و بر تداوم پیگیری‌های سیاسی و حقوقی و اعمال فشار بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در باریکه غزه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به بسته بودن راه‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر گذرگاه‌های منتهی به غزه برای کمک‌های دارویی و بهداشتی و مداوای مجروحان بازشود.

ظریف همچنین تصریح کرد: در هر تحرکی برای آتش بس، بایستی اصل مهم رفع محاصره غزه و تضمین عدم تکرار حملات رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شود.

رهبران مقاومت فلسطین نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح آخرین وضعیت غزه از تلاش گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اوضاع جاری انسانی در غزه تشکر و قدر دانی کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =