وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار بسیج کلیه امکانات برای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به نوار غزه شد.

به گزارش خبرآنلاین،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در تماس تلفنی با «پیتر مائور» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار بسیج کلیه امکانات برای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به نوار غزه شد.

 جمهوری اسلامی که ریاست جنبش عدم تعهد را در اختیار دارد از ابتدای بحران غزه  ،برای حل این بحران رایزنی های زیادی با کشورهای مختلف داشته است.

 بعد از اجلاس سران مجالس در تهران در حمایت از غزه، وزیر امور خارجه ایران که ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد از وزرای خارجه کمیته فلسطین این جنبش خواست تا در نشست یک روزه این کمیته در تهران به منظور بررسی آخرین وضعیت غزه شرکت کنند

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در  تماس تلفنی با  رئیس صلیب سرخ با اشاره به اوضاع بحرانی باریکه غزه و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل محاصره غزه، امکان ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به این منطقه سخت است و ضرورت دارد تحرک بین المللی برای ارسال کمکهای غذایی و دارویی به غزه تشدید شود.

در این تماس تلفنی طرفین بر لزوم هماهنگی بین کمیته صلیب سرخ بین المللی و جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به غزه و ضرورت فوریت در ارسال این کمکها تأکید کردند.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =