رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: این برای اولین بار است ناشری وابسته به یکی از مجموعه های تابعه وزارت ارشاد با چنین برخوردی روبرو می شود تا اطمینان ناشران نسبت به رعایت دقیق نگاه نظارتی وزارت ارشاد جلب شود.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران از ارسال پرونده تخلف انتشارات عصر داستان به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران به جهت تخلف صورت گرفته در مورد انتشار کتاب «دوازدهم» خبر داد.

همایون امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران صبح امروز یکشنبه 5 مرداد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مربوط به تخلف انتشارات «عصر داستان» وابسته به بنیاد شعر و ادبیات داستانی در خصوص انتشار کتاب «دوازدهم» گفت: ما در تاریخ 1393/5/1 پرونده ناشر مذکور را به جهت اینکه کتاب یاد شده را که فاقد مجوزهای لازم بوده، منتشر کرده است، با پیشنهاد تعلیق، به هیات بدوی رسیدگ به تخلفات ناشران ارسال کردیم.

به گزرش مهر، در این نامه که به هیات بدوی مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارسال شده است، هیات رسیدگی به تخلفات ناشران درخواست تعلیق پروانه نشر مذکور را به جهت رعایت نکردن ضوابط مربوط به چاپ کتاب ارایه کرده است.

امیرزاده گفت: رای هیات بدوی در خصوص تخلف این ناشر به زودی صادر خواهد شد و پس از صدور این رای ما یک فرصت 20 روزه برای درخواست تجدید نظر از سوی ناشران تعیین خواهیم کرد و پس از اتمام این مهلت رای نهایی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به وابستگی انتشارات «عصر داستان» به بنیاد شعر و ادبیات داستانی که از مجموعه های تابعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، پیشنهاد ارایه شده از سوی هیات رسیدگی به تخلفات ناشران را برای تعلیق پروانه ناشر یاد شده، اولین مورد در بین ناشران دولتی و نیمه دولتی عنوان کرد.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در این خصوص یادآور شد: این برای اولین بار است ناشری وابسته به یکی از مجموعه های تابعه وزارت ارشاد با چنین برخوردی روبرو می شود و ما با این کار قصد داشتیم و داریم اطمینان ناشران را نسبت به رعایت دقیق نگاه نظارتی وزارت ارشاد و پرهیز از هر نوع نگرش سلیقه ای و تبعیض آمیز جلب کنیم و با اینکه می‌دانیم تعلیق، جریمه سنگینی برای یک ناشر است، اما به جهت رعایت قانون می بایست این کار را می کردیم.

چندی پیش کتابی با عنوان «دوازدهم» نوشته علی موذنی از سوی انتشارات عصر داستان وابسته به بنیاد شعر و ادبیات داستانی، انتشار یافت. این رمان که به موضوع ظهور حضرت مهدی (عج) می‌پردازد، در روزهای اخیر از سوی بخشی از جامعه فرهنگی کشور به جهت برخی مطالب و محتوای آن مورد انتقاد جدی قرار گرفته بود.

متعاقب این بحث‌ها که در رسانه‌ها بازتاب یافت، علی شجاعی صائین مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد در اظهار نظری رسماً اعلام کرد که این کتاب مجوز نهایی (اعلام وصول) را برای چاپ نداشته و نسخه منتشرشده با نسخه ای که مجوز ابتدایی (مجوز انتشار) را از این دفتر دریافت کرده، تفاوت‌های جدی دارد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =