رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برخی شرکت‌های تبلیغ کننده دستگاه‌های تصفیه آب برای فریب اذهان عمومی از بابت آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی و فروش دستگاه‌های خود اقدام به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛‌ دکتر کاظم ندافی افزود: در این فیلم‌ها آب آشامیدنی شبکه لوله کشی را با الکترودهای تجاری (آهن - آلومینیوم) الکترولیز می‌نمایند. آب دارای املاح با الکترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم) باعث تولید رنگ و لجن در اثر آزادسازی یون‌های آلومینیوم و آهن شده و منجر به تولید آبی کدر و سیاه می‌شود که به تصور اشتباه، ناخالصی‌های آب می باشد در حالی که رسوبات تشکیل شده ناشی از واکنش یون‌های آزاد شده از الکترودها با آب مورد آزمایش است.

وی با تاکید براین که این گونه الکترودها تقلبی بوده و استفاده‌های سودجویانه از آن می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام آب‌ها اعم از آب‌های سطحی و زیرزمینی حاوی یون‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور و فلوراید هستند که عمدتا ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آن‌ها در صورتی که در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردمک A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    1 4
    درسته من هم که اون فیلم رو دیدم مطمئن شدم ترفند تبلیغاتیه باید برخورد بشه .
  • نقی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 0
    من که این تبلیغات رو تا حالا ندیدم ولی آب شرب شهر ما اصلا قابل آشامیدن نیست.
  • دریا A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    10 1
    چطور همون الکترولیز ها تو آب معدنی و آب های دستگاه تصفیه تولید رنگ و لجن نمیکنه تصفیه خونه هاتون مشکل داره گویا.
    • اکبر پرتوی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      0 0
      دوست عزیز من فروشنده دستگاه تصفیه هستم .ولی با نظرتون مخالفم چون ابی که در اثر الکترولیز سیاه نشه نشانه اینه که خیلی خالصه یعنی این که اسیدیه.اب شرب باید کمی املاح داشته باشه.متاثفانه تعدادی افراد که تصفیه اب میفروشند این موضوع را نمیدانند و تصفیه اب را خوب تنظیم نمیکنند اب تصفیه باید در اثر الکترولیز یه کمی سیاه بشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی